BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה

שיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה הוא מתכון מגניב מאוד שאתם הולכים להתמכר אליו. הסיבה היא שילוב הטעמים העז בין המזרח והמערב שנכנס לתוך המעשנה ונותן לנו את הטעמים הללו שיגרמו לכם להתאהב. אז איך עובדת בכלל מעשנה? למה משתלם לי לרכוש מעשנה חשה לבית שלי? ואיך מכינים את השיפודים האלה במעשנה? אנחנו נענה לכם על כל השאלות.

אז היום החלטנו לתת לכם קצת גיוון מבחינת המתכונים ואנחנו נבצע מתכון חדש ביחד של שיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה. יש המון אנשים שירימו גבה ולא יבינו מה המקום של שיפודים מסוג זה במעשנת בשרים, אחרי שהם יטעמו את התענוג הזה, תוך שניות תשתנה להם כל הגישה.

אז בואו נתחיל במצרכים:

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
חזה עוף חתוך לקוביות  קילו 
חמאת בוטנים  7 כפות 
שום כתוש 3 שיניים 
שמן  2 כפות 
צ’ילי מתוק 2 כפות 
טריאקי  2 כפות 
סויה  2 כפות 
ג’ינג’ר מגורד  כפית 

 

שלב ראשון – מרינדה איכותית עשירה בטעמים 

אז עכשיו בכדי להכין שיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה אנחנו צריכים לעשות מרינדה טעימה עשירה בטעמים. איך נעשה את זה? אנחנו קודם כל נצטרך לקחת את כל המצרכים שיש לנו למעלה ללא חזה העוף ונערבב בבלילה אחת. אם חמאת הבוטנים עושה לכם בעיות אתם יכולים לחמם אותה לפני, או לשפוך מים רותחים בהדרגה עד שיצא לכם מרינדה משחתית ויפה במיוחד. תכניסו את חזה העוף, תערבבו ותתנו לו לילה שלם. 

 

שלב שני – הכנת השיפודים וצלייתם במעשנה 

אז עכשיו ניקח את חתיכות חזה העוף שלנו ונתחיל להרכיב את השיפודים. את השיפודים נעדיף לעשות על שיפודי ברזל תמיד גם כדי למנוע חתיכות עץ בתוך חזה העוף והחלק היותר חשוב, הוא מניעה של טעמי לוואי שיכולים לצאת משיפודי עץ ולא ממתכת. סיימתם להרכיב את השיפודים? נעבור לצלייה. ניקח את השיפודים ונחמם את המעשנה שלנו עד לחום של 220 מעלות. הם ישבו בפנים בערך 5 דקות על כל צד ואנחנו נוציא את השיפודים שלנו מהמעשנה. ניתן להם מספר דקות בודדות לשבת ולנוח בצד והנה יש לכם ארוחה מדהימה של שיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה. 

 

מעשנה – היסטוריה עשירה בכלי מדהים 

אז מי שלא מכיר את מעשנת הבשרים מדובר בכלי בעל היסטוריה ארוכה מאוד בעל שורה של סיפורים שלא נגמרת שניתן לשמוע עליה. מדובר באחד מכלי הצלייה בשוק הגרילים המוכרים יותר ומה שהרבה אנשים לא יודעים, יש לכלי הזה היסטוריה עתיקה במיוחד. הכלי אם נלך לעבר הרחוק בכלל היה נועד לשימוש של משפחות דלות אמצעים. המטרה שלו הייתה לשמר את המזון לתקופה ארוכה ככל הניתן. בעצם אותן משפחות שהיו משיגות דגים או בשר טרי היו רוצות לשמור על הבשר או הדגים לאורך זמן רב והיו משתמשים בתהליך העישון אשר היה משמר אותם לתקופה ארוכה. מקור החום של המעשנה נמצא לצד תא סגור שמיועד לעשן עצמו, כמו שאמרנו כלי מעניין מאוד עם סיפורים מרתקים. 

מתכון לשיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה

 

המעשנות היום כבר לא דומות למה שהיו בעבר 

אז אם תסתכלו על המעשנות אתם תופתעו לדעת שהמעשנות בעבר היו קטנות באופן משמעותי ממה שאתם מכירים. המעשנות של העבר הן היו נבנות על ידי המשפחות הדלות אמצעים ומטרתן הייתה לא לכמויות גדולות של בשרים ודגים אלא הן נועדו לגמויות קטנות ולזמן רב ככל שאפשר. אז המעשנות כבר התפתחו וגדלו והשתדרגו מאוד והן מחזיקות בטכנולוגיות גדולות ומרשימות במיוחד, אז כמו שאתם יכולים להבין כבר גם העיצובים הן לא אותם עיצובים ואת הדוד הישן או המקרר הישן החליף עיצוב מודרני חדשני. אז כל אדם יכול להרשות לעצמו לרכוש מעשנה ביתית משוכללת במחיר הוגן היום, כל שצריך הוא רק לבצע בדיקה. 

 

מעשנה חדשה – כמה תעלה לי מעשנה ביתית איכותית? 

אז החלטתם לרכוש מעשנה חדשה לבית שלכם ועכשיו נשאלת השאלה מה יהיה המחיר שלה. אז אי אפשר לתת ככה על רגל אחת הצעת מחיר, הסיבה לכך היא יש שוק עצום של מעשנות וכלי צלייה מסוגים שונים ולכן גם טווח המחירים יהיה רחב ביותר. כמה רחב אתם שואלים? המחירים נעים מכמה מאות שקלים ויכולים להגיע במקרים מסויימים גם לעשרות אלפי שקלים. אז עכשיו ניתן לכם מספר טיפים לאיך לבחור גריל פחמים

 

לא צריך להתפזר בכדי לרכוש מעשנה טובה 

אז הכלל הראשון שאנחנו ניתן לכם הוא קודם כל לא להתפזר מבחינה תקציבית. תעשו לעצמכם בדיקה כמה אתם רוצים להשקיע ולכו עם התקציב הזה. המעשנות הטובות ביותר הם כבר תעשייתיות ועם כל הכבוד, אם אתם לא רוצים לעשן עשרות אם לא מאות קילוגרמים של בשרים, אין לכם צורך במעשנות יקרות במיוחד. (לעוד בנושא: “כמה עולה מעשנת בשרים ואיפה קונים – הפכו את הבשר לאיכותי“)

 

מומחה יכול לעזור לכם

אז דבר שני הוא להתייעץ עם אדם שמבין, נקרא לו מומחה. הסיבה לכך היא מכיוון שלכם אין מספיק ידע ברוב המקרים בתחום המעשנות והגרילים והמומחה יכול להועיל לכם מאוד. כמה להועיל? הוא ידע לתת לכם המלצות על מעשנות מומלצות יותר והאם הן מתאימות לצרכים שלכם בכלל, תאמינו לנו אין חכם כבעל ניסיון. לא מכירים אדם כזה? מוזמנים להתייעץ עם צוות המומחים שלנו שינסה לעזור ולתת לכם את המעשנה הטובה ביותר עבורכם. 

סיכום

אז כמו שאתם רואים מתכון של שיפודי עוף ברוטב בוטנים במעשנה הוא מתכון פשוט ומיוחד מאוד. אם אתם מעוניינים להמשיך ולהכין מתכונים מעניינים ומיוחדים במעשנה אנחנו מזמינים אתכם להיכנס אלינו לאתר ולהמשיך ולראות מתכונים נוספים למעשנה שלכם.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות