BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז

שיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז הם מתכון שרבים מעוניינים לדעת איך להכין. בתקופת הקורונה צמצמנו את הטיסות לחו”ל באופן משמעותי ואנחנו מתגעגעים להמון מתכונים שטעמנו בעבר כמו בתאילנד ומקומות שונים ורבים בעולם. אז החלטנו לתת לכם מתכון שיזכיר לכם ניחוחות של תאילנד מבלי לצאת מהבית. אז איך מכינים את המתכון המופלא הזה? אנחנו כאן כדי לעבור איתכם צעד אחר צעד. אז הגיע הזמן להכין שיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז, מדובר במתכון שמזכיר את הפרגיות התאילנדיות שכולנו מכירים מהרחוב המפורסם בבנקוק. השיפודים הללו טעימים במיוחד וקלילים להכנה והטעם הוא קצר אחר ומזכיר את הטעמים שאנחנו רגילים להרגיש בחו”ל.

אז איך מכינים את שיפודי הפרגיות הללו? בואו נתחיל.

רשימת מצרכים:

מרכיבים כמות
פרגיות 1 ק”ג
קרם קוקוס 250 מ”ל
צ’ילי מתוק 3 כפות
רוטב סויה 3 כפיות
שום כתוש 2 שיניים
פלפל חריף 1 פלפל פרוס

אופן ההכנה

שלב ראשון – הכנת המרינדה

לוקחים בעצם את כלל המרכיבים שלנו ונשים אותם ביחד בקערה. בשביל להכין את השיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז בסגנון תאילנדי אותנטי אנחנו נצטרך לתת לפרגיות לשבת במרינדה מספר שעות כדי שבאמת יספגו הטעמים כמו שצריך. ניקח את הפרגיות שלנו נפרוס אותן לקוביות כדי שיתאימו לשיפודים ולאחר מכן נערבב את כל המרכיבים, נסגור את הקערה שלנו וניתן להם לשבת ביחד במקרר לכמה שעות.

שלב שני – הכנת שיפודים וצלייה

הגענו בעצם לשלב האחרון בהכנה של שיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז. אחרי שהפרגיות שלנו ספגו את הטעמים התאילנדים שרצינו שיספגו עכשיו ניקח את הקוביות פרגית שלנו ונתחיל לשפד אותן. נכון בתאילנד לא השתמשו בשיפודי מתכת אבל אנחנו מעוניינים לשדרג את המנה ולעשות את הצלייה על שיפודי מתכת וזה בכדי למנוע מטעמי הלוואי של שיפודי העץ, פחות כריתה של עצים וטעם יותר טהור של פרגיות בסגנון תאילנדי בבית, ממש ניצחון.

ניקח כל שיפוד ונתחיל להרכיב את השיפודים שלנו ככה שיהיה לנו מספר שיפודים להניח על האש. חשוב לזכור להפריד בין הקוביות כדי שכל קוביה תקבל את הצלייה הראויה לה ולכן אל תעמיסו על השיפוד. סיימתם לשפד? מעולה עכשיו תניחו את השיפודים על גריל הגז (כמובן הדליקו אותו ותנו לו להתחמם לפני) ותצלו בערך 4-5 דקות על הצד הראשון ואז תהפכו את השיפוד ותבצעו את אותו הדבר על הצד השני. לאחר הצלייה מוציאים ונותנים להם כמה דקות מנוחה והנה יש לכם שיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז, טעימים כמו בתאילנד.

גריל גז – גריל מדהים ללא התפשרות בכלל

אז מי מאיתנו לא זוכר את הימים שהיינו בתור ילדים יוצאים לעל האש עם המשפחה באחד היערות הסמוכים או כמובן בפארק השכונתי. כמובן שגם בגינה הביתית או במרפסת היינו לוקחים את הגריל פחמים הישן שניתן היה לקנות בכל קיוסק והיינו עושים על האש עם המשפחה והחברים והיה מדובר בארוחת הצהריים הכי כיפית שאפשר היה לתאר. היום, עם ההתקדמות הטכנולוגית גם הגרילים שלנו השתפרו באופן משמעותי, והגענו לימים שבהם את הפחמים החלפנו בגז ואת הטעם של העל האש השארנו למרות החילוף.

שיפודי פרגיות קוואסן

 

למה אנחנו כל כך אוהבים את גריל הגז?

אנחנו כל כך אוהבים את גרילי הגז מסיבות רבות ומגוונות, הסיבה הראשונה היא כי אנחנו נהיינו דור עצלן יותר ובעיקר ספונטני יותר. גרילי הגז פותרים לנו את הבעיה של ההמתנה להדלקת הגחלים, המצת בגריל והגז מחליפים את הגחלים ואת הנייר הטואלט והשמן שהיינו משתמשים בו להדלקה ותוך דקות אפשר כבר להתחיל להכין ארוחת בשרים טעימה ואיכותית בלי להתאמץ יותר מידי.

הנוחות הפכה להיות הסיבה העיקרית לרכישה של גרילי גז ואנחנו מעדיפים בפתאומיות לקחת את הבשרים שיש לנו ולהכין על האש ספונטני עם כל החברים והמשפחה בלי להתחיל לשבור את הראש על גחלים. כל מה שצריך זה בלון גז מלא והנה יש לנו ארוחת בשרים קלילה ומהירה במיוחד.

 

אבל גריל גז זה לא יקר מאוד?

אז אנחנו כאן כדי לשבור לכם את המיתוס הראשי ואולי הלא נכון ביותר שיש על עולם גרילי הגז. לא מדובר בגריל יקר מאוד בכלל והיום ניתן לרכוש גריל גז איכותי במחיר סביר לגמרי. כמה סביר אתם שואלים? טווח המחירים של גרילי הגז הוא מתחיל מכמה מאות שקלים ויכול להגיע לכמה אלפי שקלים הכל תלוי בגריל שרוכשים. מה שישפיע על המחיר הוא מספר גורמים.

הגורם המשפיע ביותר הוא גודל הגריל ולכן חשוב לבדוק איפה אתם מעוניינים למקם אותו במרפסת או בגינה ולוודא מה הגודל שאתם יכולים להכניס. בנוסף החומרים והמותג שאתם רוכשים ישפיעו באופן ישיר על המחיר של הגריל גז שאתם רוכשים. כמובן שככל שהחומרים יהיו איכותיים יותר והמותג יהיה מוכר יותר ככה גם תקופת האחריות שלכם על הגריל תהיה ארוכה יותר וזה יתרון משמעותי.

מה כדאי להגיש לצד זה?

אפשר בעצם כל דבר שאתם רוצים, אתם יכולים להגיש את זה לצד סלט טרי ומרענן או פחמימות טעימות או כל דבר אחר שתירצו. מדובר במתכון עם טעמים תאילנדים אבל לחך הישראלי לפעמים נרצה אפילו לשים את באיזו פיתה וזה ממש לא יראה מוזר.

לסיכום

אז כמו שהבנתם הכנה של שיפודי פרגיות קוואסן בגריל גז היא ממש פשוטה ולא מסובכת, יזכיר לכם את החופשה האחרונה בתאילנד ואין לכם מושג כמה טעים זה יהיה. תנסו ואנחנו מתחייבים לכם שיהיה לכם לא רק טעים אלא משביע.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות