BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז

מארחים בקרוב ומחפשים מנה לא שגרתית שאיתה תוכלו להפגין את כישורי הבישול שלכם? שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז היא המנה שאתם מחפשים, לא קשה ומורכבת כמו בריסקט אמיתי אבל עדיין יכתיר אתכם למלך המטבח עם מנה עשירה בטעם וארומה נפלאה שתהפוך מפגש חברים ומשפחה למפגן של כישורי הגורמה שלכם כמעט בלי מאמץ.

 

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט ופטריות מלך היער בגריל גז עם אורז

את הפטריות תוכלו לצרוב לצד הבשר וליהנות מטעם עשיר ומיוחד לצד הבשר. פטריות מלך היער הינן פטריות מיוחדות מאד בעלות רגל בשרנית וארוכה. לפטריה נודעו סגולות מיוחדות של בריאות וטעם אנין, וניתן להשיג אותן גם בארץ מיצרנים מקומיים.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

6-8 מנות

מרכיבים כמות
נתח שפיץ שייטל קילוגרם אחד
אורז פרסי/ בסמטי 500 גר’
בצל יחידה אחת
פטריות מלך היער קופסא או שתיים
אבקת מרק בצל שתי כפות
מלח חצי כפית
שמן שתי כפות

אופן הכנה

לארוחת שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז נתחיל מן האורז והפטריות. את הפטריות נחצה לאורך ונשים אותם על גריל הגז לצריבה טובה, לאחר שהן קלויות היטב נוריד אותן מהגריל ונפרוס אותן לקוביות קטנות. בסיר בינוני נקלה את גרגרי האורז במעט שמן קלות, נשפוך מעליהם מים רותחים עד לכיסוי, נוסיף אבקת מרק בצל ומעט מלח ונערבב במתינות עד שהאורז מתרכך.

נסגור היטב את הסיר וניתן לאורז להמשיך לבשל את עצמו באדים כשהאש כבויה והמכסה סגור היטב במשך עשרים דקות עד חצי שעה. במחבת נטגן את הבצל בשמן עד להזהבה. כשהאורז מוכן להגשה, נערבב אותו בבצל המטוגן ובקוביות הפטריות ונגיש לצד הבשר. ניתן גם לגוון עם צנובר וחופן פטרוזיליה קצוצה. מדליקים את גריל הגז לעוצמה גבוהה, צולים את הנתח עד שהוא מגיע ל- 55 מעלות.

זה אורך בערך חמש עשרה עד עשרים דקות. לאחר מכן ננמיך את גובה הלהבות ונמשיך לצלות לעוד 25 דקות. כאשר הבשר כבר צלוי מכל צדדיו, נוציא אותו ונעטוף היטב בנייר פרגמנט להמשך אפייה עצמית לעוד עשר דקות. לאחר מכן ניתן להתחיל לפרוס אותו לפרוסות להגשה.

כמה מילים על שפיץ שייטל

כאשר אתם מגיעים לבקש נתח שפיץ שייטל, התבוננו בנתח שלפניכם וזהו את צורת המשולש. אם הוא איננו משולש, הוא איננו שפיץ. הנתח שממנו נלקח השפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים הינו נתח מספר 13 והוא מגיע מאחורי הפרה מתחת לזנב. ניתן לפרוס אותו לשלושה חלקים: שייטל סטריפ צר, שייטל סטירפ רחב ושפיץ. השפיץ, כשמו כן הוא, הינו נתח מעניין במיוחד אשר ‘זכה’ במעטפת הרחבה והעבה ביותר של שומן.

הנתח מתאים מאוד לצלייה על האש ולעישון.

 

יין ושפיץ שייטל

ארוחת שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז אינה מושלמת עד שלא מתאימים לה את היין הנכון. בדרך כלל היינות האדומים הם אלו שמשתלבים עם בשרים צלויים על האש. תוכלו לנסות את המרלו, השיראז או הקברנה סוביניון אם תרצו ללכת על בטוח, אבל היצירתיות שלכם היא שם המשחק. תוכלו להפתיע ולבחור דווקא בפטי ורדו, המלבק או הקריניאן שפחות מוכרים במטבח הישראלי וזה חבל.

ישראל משופעת ביקבי בוטיק נפלאים ותמיד תוכלו ליהנות מיין מצויין וגם לתרום תרומה משמעותית לרכישת תוצרת ישראלית מקורית ומשובחת.

פטריות יער כמנה משלימה מושלמת לבשר

טעמה הייחודי של הפטריה והזמינות הרבה שלה הפכו לשם דבר בתחום הבשרים. מנות בשריות רבות משלבות את פטריות השמפיניון, הפורצ’יני והפורטובלו כנזידים, כמנת צד או כרוטב למזוג מעל הבשר ותפוחי האדמה.

מומלץ מאד לשלב פטריות כשמכינים כל מיני מנות בשריות גם בגלל שהן בריאות מאד, וגם בגלל שהן מוסיפות מרקם וטעם ששום ירק אחר אינו מוסיף לבשר. חישבו על זה בפעם הבאה שאתם מכינים שפיץ שייטל בסגנון בריסקט

שפיץ שייטל מושלם בסגנון בריסקט בגריל גז

רבים משווים את שפיץ השייטל אל הבריסקט בשל הטעמים הדומים, אך בעוד שהבריסקט הינו נתח בשר עצום שיכול להגיע למשקל של עד 10 ק”ג המגיע מאיזור החזה של הפרה, עשיר ברקמות חיבור, קולגן ושומן, השפיץ שייטל הוא נתח קטן יחסית המגיע מן האגן התחתון ליד הזנב, בעל שכבת שומן נדיבה וקל לעשייה.

הבריסקט דורש הרבה מאד מיומנות, תשומת לב לטמפרטורה ולזמני העשייה ולעומת זאת השפיץ שייטל הוא נתח הרבה יותר נוח שדורש רק חצי מזמן ההכנה. מאוד מומלץ להכין שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז כדי להתנסות בטעם ובמרקם לפני שעוברים לדבר האמיתי, הבריסקט.

יתרונותיו של גריל הגז

גריל הגז חוסך לכם התעסקות עם פחם מזהם ומלכלך. רבים חוששים שהטעמים או הניחוחות יוצאים נפסדים בגלל העדרם, אבל האמת שאין רחוק מכך. גריל הגז מעניק לבשר טעם וארומה נפלאה של בשר צרוב או צלוי, ניתן להוסיף גם צרור של רוזמרין או תימין לשיפור הניחוח הארומתי של הבשר ואתם נהנים מכל היתרונות מבלי החסרונות ובלי עשן סמיך, מתאים במיוחד למרפסת או לגינה קטנה.

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז הוא דוגמא מצויינת למנה מעולה.

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז

לסיכום

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט בגריל גז הוא מנה מושלמת שתשדרג את יכולות הבישול והצלייה שלכם צעד אחד קדימה. זהו נתח שטעמו מזכיר מאד את הבריסקט אך קל בהרבה להכנה מן הבריסקט המפונק המצריך מיומנות וכישורי מטבח גבוהים כדי שלא לייבשו.

גריל הגז הוא הדרך הטובה ביותר לצלות את השפיץ שייטל ולהעניק לו ארומה וטעם מיוחדים בלי עשן סמיך. תוספת הפטריות יעניקו למנה מרקם מענג ועשירות טעמים מיוחדת במינה ובריאה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות