BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לסטייק טומהוק בגריל פחמים

כולנו אוהבים חגיגת בשרים על האש. סטייק טומהוק בגריל פחמים הוא אחד מן הנתחים הטובים ביותר שניתן להכין. התפיסה בכללי על גריל פחמים משתנה אבל אנשים רבים עדיין מעדיפים אותו על כל שאר הדברים שיש בשוק בין אם גרילי גז, גרילים חשמליים או מעשנות. מה כל כך מיוחד בגריל פחמים? כיצד מכינים סטייק טומהוק בגריל פחמים? אז לפני שנתחיל להסביר איך מכינים סטייק טומהוק בגריל פחמים, אנחנו צריכים להבין שמדובר בעבודה קלה במיוחד שבסופה כוללת 4 מרכיבי מפתח ולא יותר מזה. הסיבה לכך היא פשוטה, סטייק איכותי לא צריך יותר מתיבול בסיסי. היום בעידן המודרני אנחנו רודפים אחרי טעמים, מתוק עם מלוח, חמוץ ומתוק, מתוק ומר ואפשר ועוד סוגים שונים. מי שבאמת אוהב ומבין בשר יודע שלבשר איכותי וטוב יש את הטעם הייחודי שלו, ולהתחיל לשחק עם הטעמים של הבשר זה לפגוע בנתח איכותי שאפשר להכין בקלות ולא יהיה טעים ממנו.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
שמן זית חצי כוס
מלח גס חופן לפי טעם
פלפל גרוס חופן לפי טעם
נתח סטייק טומהוק איכותי 2-3 קילו לפי כמות סועדים

אופן הכנה

בחירת הנתח הטוב ביותר

אז כמו שניתן לראות אין הרבה מה להכין. השלב הראשון הוא בנוי על ללכת לקצב ולקנות את הנתח האיכותי ביותר שניתן למצוא. הסיבה לכך גם היא פשוטה מאוד, נתח טוב איכותי וטרי יביא את המנה לרמת המקסימום שאפשר, ממש כמו שנלך למסעדה ונקנה בשרים איכותיים גם פה חשוב רק לדעת לשים לב לזמנים וזה הכל. את נתח סטייק הטומהוק הוא נחשב לסטייק איכותי במיוחד יש שיגידו המלך של נתחים שנמצאים על העצם. את השם שלו קיבל סטייק הטומהוק מכיוון שהוא מקוצב בצורה של גרזן אינדיאני ומדובר בנתח אנטריקוט איכותי במיוחד שיושב על עצם אסאדו של הבקר.

 

שמירה על איכות הנתח בעזרת טמפרטורה נכונה

אז אחרי שרכשנו את הבשר שלנו אנחנו נתחיל בתהליך הכנת סטייק טומהוק בגריל פחמים. בשלב הראשון אנחנו נבקש להשאיר את הסטייק בטמפרטורת החדר. חשוב מאוד לדעת שלהכין את הסטייק בטמפרטורה שאינה בטמפרטורת החדר יכול לפגוע באיכות שלו ובמידת העשייה המלאה וחבל.

 

מריחת שמן הזית

עכשיו ניקח את הנתח השלם כמו שהוא ונמרח בשמן זית, את המריחה נבצע על כל הנתח ככה שיהיה מצופה בשמן הזית כמו שצריך. הסיבה לכך היא שהוא הולך להיכנס לצלייה ארוכה יחסית של שעה, והמשיחה חשובה מאוד לשם כך.

בינתיים נדליק את מנגל הפחמים שלנו ונביא אותו לאזור ה- 100 מעלות. היום בגרילי פחמים שנמצאים בבית ברובם יש מד טמפרטורה של הגריל ככה שכשנראה שהגענו לטמפרטורה המבוקשת, נצפה את הסטייק גם במלח פלפל שלנו לפי הטעם, נכניס אותו לגריל הפחמים וניתן לו לנוח בפנים במשך בערך שעה. נפתח רק בשביל להפוך את הסטייק ובינתיים הוא יקבל מהפחמים גוונים של עישון מה שיוסיף לו לטעמים המובנים עוד טעם מעושן וטעים.

לאחר שעה נוציא את הסטייק, המלצה שלנו היא לבצע קראסט לסטייק על ידי חימום של גריל הפחמים וממש חצי דקה כל צד ולהוציא מהגריל שלנו. נפרוס את הסטייק שלנו לאורך ולא לרוחב מכיוון שמדובר בסטייק עבה, נגיש לחברים ונראה איך כולם מתלהבים ממנה מוצלחת ופשוטה במיוחד.

 

גריל פחמים – לא מה שאתם מכירים

מי מאיתנו לא מכיר את המנגל הישן והכסוף שתמיד היינו משתמשים בו לקראת יום העצמאות או באירועים של המשפחה. היינו עוצרים בדרך ליער באחד מן הקיוסקים או תחנות הדלק, קונים את המנגל הישן והטוב ומגיעים ומתחילים לפתוח שולחן. היום עם העידן החדש אנחנו בוחרים לייעל את התהליכים ואחד מן התהליכים שהבינו שיש לייעל הוא גריל הפחמים. מדובר היום בגרילים ברמה גבוהה בהרבה מבעבר, עם אופציות בישול רבות אשר בסופו של דבר הופכות את אבא מעוד בן אדם ששם נתח איכותי על המנגל לאדם שמבין ויודע להכין בשר וכל זה בקלות וללא מאמץ רב.

היום רוב האנשים בוחרים לרכוש גריל פחמים איכותי וטוב לבית בין אם למרפסת או לגינה. לצד גרילי פחמים איכותיים משקיעים בסוגים שונים של פחמים שמתאימים לשיטות בישול וצלייה שונות מה שלא הכרנו בעבר. רבים מין האנשים יגידו שהם לא מבינים את הבהלה לגרילי גז או לגרילים חשמליים ואין דבר טעים יותר מהמנגל ומהגחלים הלוחשות. אז יש יתרונות רבים לגריל הפחמים וכאשר נחליט להכין סטייק טומהוק, נעדיף להכין סטייק טומהוק בגריל פחמים על פני כל גריל אחר.

גריל פחמים – איך מוצאים את האחד שלנו?

אם גם אתם לא יכולים עם כל החידושים שקשורים בגז וחשמל, גריל פחמים הוא באמת האופציה הטובה ביותר עבורכם. חשוב להבין שמדובר בעולם שעבר שדרוג רציני בשנים האחרונות והוא ממש לא כמו פעם. היום יש סוגים שונים של פחמים לסוגי צלייה שונים, טכנולוגיות אנטי אש ועוד המון דברים חדשניים שצריך להכיר, אז נכון כל חידוש כזה מייקר את המוצר אבל הוא יכול להביא תוצאות גדולות משמעותית. לכן תעשו בדיקה באינטרנט, תראו מה חשוב לכם ותתאימו את התקציב שלכם בהתאם לדרישות. כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו ונעזור לכם בבחירת גריל הפחמים המושלם ביותר בשבילכם.

סיכום

אז אם אתם אוהבים להכין בשר, סטייק טומהוק בגריל פחמים הוא אופציה מדהימה לאוהבי הבשר. כל שצריך לבצע הוא ממש מספר פעולות קלות וזמן הבישול ארוך בהרבה מזמן העבודה. אז תעשו את מה שצריך, תפתחו את הבירה, תישבו בנחת, תהפכו את הנתח ותוך שעה תוכלו להנות מבשר טעים ואיכותי.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות