BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לסטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה

חושבים לארח ומחפשים את הנתח המושלם? למה שלא תנסו סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה? המדליונים אינם נתח בפני עצמם אלא דרך מעניינת לפרוס את נתח הפילה באופן שיוצר מנה אישית קטנה יחסית אבל מאד משביעה. הכנת מדליוני הפילה במעשנה תעניק לו מרקם וטעם עשירים ויהפכו כל ארוחה לתענוג אמיתי, במיוחד עם תוספת כרוב מבושל, חזרת, עגבניות ממולאות ויין טוב בצד. המנה הזאת של סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה עם הכרוב המבושל, החזרת והעגבניות הממולאות יוצרים איזון מלא בין טעמי הבשר העשירים לבין הטעם החמצמץ חריף של המנות, ומהווים ארוחה מאוזנת ובריאה בפני עצמה.

 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

6-8 מנות

מרכיבים  כמות
נתח פילה מיניון חתוך לפרוסות בעובי של עד 3 ס”מ קילוגרם אחד
כרוב לבן יחידה אחת בינונית
רסק עגבניות מרוכז 200 גרם
רוטב עגבניות או מיץ עגבניות טרי וטבעי ליטר
פפריקה לפי הטעם
שמן זית כף
מלח קמצוץ
סלק יחידה אחת או שתיים קטנות
שורש חזרת יחידה אחת
חומץ שתי כפות
מלח כפית
סוכר כף
עגבניות בשלות לא רכות עשר
בורגול כוס
פטרוזיליה קצוצה חופן
בצל חצי  יחידה
מרק עוף כף
מלח קמצוץ
פלפל שחור גרוס דק קמצוץ

 

אופן ההכנה

  • לצורך הכנת סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה נתחיל מהחזרת. את הסלק עוטפים בנייר כסף ומבשלים בתנור למשך חצי שעה בחום של 200 מעלות ומניחים במקרר לשעה להתקררות. מקלפים את קליפת שורש החזרת והסלק הקר ומגררים לגרידה דקה, רק היזהרו מן האדים החריפים. על מנת לשלוט בחריפות של המנה, ערבבו בכל פעם כמות קטנה של סלק וחזרת וטעמו עד לתוצאה הרצויה.
  • הוסיפו את החומץ, המלח והסוכר וערבבו היטב במעבד מזון. ניתן להוסיף כף מים לדילול עם יצא סמיך מדי. נמשיך עם הכרוב. ישנם כמה אופנים לחתוך את הכרוב טרם בישולו וזה באמת עניין של טעם אישי ואין לזה משמעות מבחינת הטעם או המרקם. ישנם החותכים את הכרוב לרצועות ארוכות, מגררים אותו בפומפיה גסה, או חותכים לריבועים גדולים.
  • הכי חשוב הוא להוציא את שדרת העלים הגדולים ולא לבשל אותה משום שהיא מרה. לאחר שחתכתם את הכרוב על פי רצונכם, חממו את מיץ העגבניות או הרוטב הדליל בסיר בינוני, הוסיפו את המלח ושמן הזית וכשהרוטב מתחיל להתחמם ( טרם רתיחה ) הכניסו לתוכו את פיסות הכרוב ויצקו מעל את רסק העגבניות הסמיך ופזרו מעל פפריקה על פי הטעם.
  • ערבבו היטב את פיסות הכרוב כדי שיתכסו היטב ברוטב ועל גבי אש בינונית נמוכה בשלו כשלושת רבעי שעה. מדי פעם בדקו שהמים לא מתאדים לגמרי. לכרוב עצמו יש הרבה מאד מים והם בדרך כלל יצאו החוצה ויצטרפו למי הבישול. כשהכרוב מוכן וצבעו כתום אדמדם, כבו את האש והניחו את הסיר בצד. את העגבניות חצו לשני חצאים ורוקנו את ליבתן.
  • בסיר קטן בשלו את הבורגול עם מרק העוף רק עד שהוא מתרכך מעט וסופח את המים, ומיד סננו והוציאו לקערה. טגנו את הבצל על אש קטנה עד להזהבה, ערבבו את הבורגול, הבצל המטוגן, המלח והפטרוזיליה הקצוצה לידי תערובת אחידה, מלאו את חצאי העגבניות, סדרו על גבי תבנית והניחו בתנור למשך עשרים דקות עד שהעגבניות משחימות.
  • צלו את המדליונים במעשנה עד לרמת ההכנה הרצויה והגישו הכל לשולחן חם ומהביל לארוחה מושלמת של סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה.

סטייק מדליוני פילה מיניון משובח במעשנה

סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה היא ארוחה חגיגית במיוחד שתעניק אוירה של יוקרה ואנינות טעם לשולחן. מדליוני פילה מיניון אינם נתח בפני עצמו אלא דרך שבה נפרס נתח הפילה. חשוב שהפרוסות לא יהיו עבות או דקות מדי, עובי של שתיים, שתיים וחצי סנטימטר עד שלושה יתאימו לכל מידת עשייה.

רצוי להיזהר שלא לייבש את הבשר מאחר ונתח הפילה דל בשומן ניתן לבקש מהקצב שיפרוס לנו לפרוסות במיומנות ובמקצועיות שלו על פי מידת העשייה, או לעשות זאת בעצמנו בבית.

 

פילה מיניון

הנתח המגיע מן החלק הפנימי של המותן אשר לא נושא משקל ולכן הפרה המבויתת ממעטת להיעזר בו. הוא רך, דל שומן ובעל מעט רקמות חיבור וטעמו עשיר ונימוח בפה, נתח פילה מיניון שנעשה בצורה נכונה ניתן לחיתוך עם מזלג בלבד. פירוש המילה פילה הוא מצרפתית פרוסה עבה והכינוי ‘מיניון’ פירושו ‘מעדן’, כך שלא סתם הנתח נחשב לאחד המבוקשים ביותר וגם אחד היקרים ביותר והוא מושלם להכנת סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה.

 

יתרונות המעשנה

המעשנה מעניקה לנו מגוון רחב מאד של אפשרויות להכנת בשרים, דגים וירקות צלויים, מעושנים או צרובים. עישון בשר הינה אחת הדרכים העתיקות ביותר לבישול ולהארכת הטריות של המזון והיא נותרה עד היום אחת הדרכים הפופולריות להכין מעדני בשר, גבינות ודגים.

באמצעות מעשנה תוכלו להכין לעצמכם מעדנים רבים בטעם מעושן ונפלא וגם להיעזר בה כדי להכין סטייקים ובשרים על האש לשמחת כל האורחים ובטעם וארומה משכרים. סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה הוא דוגמא מצוינת למנה מוצלחת במיוחד.

סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה

מדליוני פילה מיניון ויין משובח

אם החלטתם להגיש לאורחים סטייק מדליוני פילה מיניון במעשנה צריך לחשוב גם על היין המוגש עם הבשר. היין ההולם ביותר לבשר עשיר בטעם יהיה יין אדום חצי יבש או יבש, וניתן למנות את הקרבנה סוביניון, המרלו והפינו נואר. אבל היצירתיות שלכם חשובה ולכן מומלץ לפנות אל חנות היינות השכונתית ולהתייעץ עם היינן, ישנם מותגים ששווה מאד לנסות.

 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות