BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לעוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים

המעשנות הופכות להיות יותר ויותר מבוקשות בשנים האחרונות, רבים מן האנשים בוחרים לרכוש מעשנה לבית שלהם ולכך יש סיבות רבות. אחד מן המתכונים היותר מרשימים שאפשר להכין במעשנה הוא עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים. אבל איך עושים את זה? אנחנו כאן כדי לעשות סדר וללמד אתכם איך עושים את זה נכון. אז קודם כל אנחנו חייבים להגיד לכם שמדובר במתכון קל יותר ממה שזה נשמע. הכנה של עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים היא תרשים את כל מי שיגיע להתארח אצלכם ומדובר בארוחה שיכולה לא רק להספיק לכמות יפה של אנשים, גם לא צריך להכין יותר מזה כלום. וכמובן שכולם יגידו כמה שהשקעתם ולא יבינו בכלל כמה לא הייתם צריכים להתאמץ ויצא לכם ארוחה לתפארת, מרשימה במיוחד שכל אחד יהנה ממנה.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

לעוף אנחנו נעמיד את רשימת המצרכים

מרכיבים כמות
עוף שלם כ1.5 או 2 קילו
מלח גס כוס
שמן זית 4 כפות
ענפים של תימין 3 ענפים
זעתר 2 ענפים
ענפי מרווה 2 ענפים
ענפי אורגנו חופן קצוץ
פלפל שחור 1/3 כפית
רוזמרין חופן קצוצה

 

וכמובן למילוי של העוף נצטרך

מרכיבים כמות
אורז בסמטי 1 כוס
בצל קצוץ 2/3 בצלים
שום 4 שיניים
עלי גפן קצוצים 12 עלים
פלפל אנגלי 2 גרגרים
מלח 1 כפית
כוסברה חופן יפה
פטרוזיליה חופן יפה

אופן הכנה

שלב ראשון – הכנת העוף למילוי והכנת המילוי

בשלב הראשון קודם כל נצטרך להכין את המילוי ואת העוף שיהיה מוכן למילוי עצמו. לכן בכדי להכין עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים אנחנו קודם כל נצפה את העוף השלם שלנו במלח גס וניתן לו לנוח שעה ככה בטמפרטורת החדר.

העור יתייבש ככה ויהיה קריספי בסוף הבישול. לאחר מכן נכין את האורז כמו שאנחנו יודעים להכין אורז, ובינתיים נטגן את הבצלים שלנו עד לכמעט הזהבה. לאחר מכן נוסיף את עלי הגפן, השום, הכוסברה ופטרוזיליה וניתן להם טיגון יפה ביחד של ממש 2-3 דקות. לאחר מכן נוסיף את שאר התבלינים נערבב ביחד במשך 3 דקות ביחד עם האורז.

שלב שני – מילוי העוף השלם והכנסתו אל מעשנת הבשרים

בשלב השני ניקח את העוף ונמלא אותו בתערובת שהכנו. התערובת תיכנס לתוך העוף ולאחר מכן נסגור את כל המקומות שיכול העוף להיות בהם בעזרת חתיכות עץ רטוב. לאחר מכן נמשוך את העוף בשמן זית ואחרי שסיימנו את המשיחה של העוף נבצע משיחה של עשבי התיבול השונים שרשומים למעלה על העוף.

עכשיו נכניס את העוף לתוך המעשנה שלנו ב110 מעלות וניתן לו לשבת בפנים במשך 3 שעות בערך עד שיגיע ל- 74 מעלות. ככה אנחנו יודעים שהעוף מוכן ואפשר להוציא אותו ולהגיש אותו לכל מי שהגיע להתארח. למתכון עוף נוסף לחצו כאן

קודם כל, מה זה מעשנה?

מעשנה היא מכשיר שאנחנו כולנו מכירים ושמענו את השם שלה יותר מפעם אחת בחיים. מדובר באחד מכלי הצלייה והבישול העתיקים ביותר שקיימים והוא נועד לשם פעולה אחת פשוטה במיוחד הנקראת “עישון”. המכשיר מבצע את עיבוד המזון לבשר או לדגים שהכנסו לבפנים בעזרת אותו תהליך העישון.

המעשנה בנויה בצורה כזו שקיים מקור חום לצד תא סגור בעל ייעוד לעשן עצמו. השיטה כפי שהסברנו היא שיטה עתיקה במיוחד והייתה מאוד נהוגה לכדי שימור מזון. בעבר הרחוק בשר היה אוכל לעשירים בלבד, ואדם שהיה מחזיק בבשר טרי היה רוצה לשמר אותו רחוק ככל הניתן ושיטת העישון הייתה נותנת להם את האפשרות הזו.

מתכון לעוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים

 

מעשנות אז והיום?

הרבה מאתנו זוכרים את סבא או סבתא שלנו לוקחים מקרר שהתקלקל או דוד שמש והופכים אותו ממש למעשנה. תולים את הדגים בתוך המקרר בעזרת וו וככה מעשנים אותם בתוך המקרר הישן במשך שעות רבות. היום כבר אין צורך לקחת את הדוד הישן או המקרר והיום המעשנות כבר משוכללות הרבה יותר ומרשימות בהרבה יותר.

המעשנות היום מגיעות ברוב המקרים עם בקרות חום מסוגים שונים, מד חום מובנה לבשרים וכמובן מכלול רב של גאדג’טים מסוגים שונים. המעשנות היום מחזיקות בעיצובים מסוגים שונים, העיצובים הללו הם נותנים למעשנה מראה עיצובי חדיש יותר והן ממש הייטקיות כאלה, וכמובן הטעם של עישון הבשרים הוא פשוט מושלם.

 

כמה תעלה לי מעשנה חדשה אז לבית שלי?

מדובר בשאלה מעניינת שקשה מאוד לתת לה תשובה ברורה והסיבות לכך הן רבות. הסיבה הראשונה היא טווח המחירים של מעשנה חדשה הוא רחב במיוחד, ניתן לרכוש מעשנה חדשה בכמה מאות שקלים ואפילו בכמה אלפי שקלים ויש כאלה שרוכשים מעשנות בעשרות אלפי שקלים, הכל תלוי בתקציב וברמת המעשנה שאתם מעוניינים לרכוש.

ככל שהמעשנה תהיה גדולה יותר ואיכותית יותר ככה גם המחיר שלה יעלה ולכן קשה לשים את האצבע על המחיר המדויק של מעשנה. חשוב לזכור שכל דבר שנרצה להוסיף יעלה לנו במחיר ולכן ההצעה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם לפני רכישת מעשנה חדשה עבורכם היא להתאים את רכישת המעשנה לתקציב שאתם מגדירים ולא הפוך.

סיכום

אז כמו שאתם רואים הכנה של עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן במעשנת בשרים היא ממש לא קשה ואפילו יותר פשוטה ממה שיכולנו לחשוב. כל שיש לעשות הוא לחכות ותוך מספר שעות יש ארוחה טעימה וממש בריאה.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות