BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לעוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים

עוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי להראות לכולם שאתם שולטים במעשנה שלכם. מדובר במתכון קליל במיוחד שכל מה שצריך בו הוא קצת סבלנות ויש לנו אחלה ארוחה במינימום מאמץ. אז איך מכינים את העוף הנהדר הזה? אנחנו כאן כדי להסביר לכם צעד אחר צעד איך עושים את זה נכון. 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
עוף שלם בערך כ1.5-2 קילו
דבש חצי כוס
שמן זית 3 כפות
סויה 1/3 כוס בערך
פפריקה מעושנת 1.5 כפית

אופן הכנה

שלב ראשון – מריחת העוף

אז כמו שאתם יכולים לראות מדובר במתכון בלי יותר מידי מרכיבים ועל מנת להכין עוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים לא צריך לעשות הרבה. אז בהתחלה אנחנו ממליצים לקחת את כלל המרכיבים שיש למעלה ולערבב אותם למשחה אחת.

סיימתם? עכשיו תתחילו למרוח את העוף בצורה כזו שהעוף יקבל את המשחה באופן מושלם ושום חלק של העוף לא מפספס את הרוטב. לאחר שסיימנו נניח את העוף בצד במקרר למשך לפחות שעתיים (עדיפות ללילה שלם) לשם ספיגת כלל הטעמים.

 

שלב שני – הכנסת העוף למעשנת הבשרים והכנתו

אז השלב השני במתכון להכנה של עוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים. תחילה נחמם את המעשנה שלנו לחום של בערך כ140 – 150 מעלות צלזיוס. טמפרטורה גבוהה מידי עלולה לייבש את העוף ולכן חשוב מאוד לוודא את זה. סיימתם? נהדר, עכשיו הגיע הרגע, תכניסו את העוף למעשנה ותתנו לו להתחיל להתבשל כאשר המכסה סגור.

חשוב מאוד להשתמש במד טמפרטורה בעת שאנחנו משתמשים במעשנה ולבדוק אם הוא הגיע לטמרטורה פנימית של כ70 מעלות צלזיוס העוף שלנו מוכן. אם אין לכם מד טמפרטורה כמובן שאתם יכולים פשוט לחכות כשעתיים ואז לבחון אם הוא מוכן בעזרת חיתוך עמוק של העוף השלם.

אז כמו שאתם יכולים להבין המתכון להכנה של עוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים, הוא מתכון ממש קל ובמיוחד מאוד טוב, טעים להפליא ויביא את כל מי שיטעם אותו להרעיף אליכם מחמאות. אז קדימה רוצו להכין אותו, ומהר מאוד יהיה לכם אחלה ארוחה. בתיאבון! למתכון עוף נהדר נוסף לחצו כאן

מעשנות הבשרים – היכרות קצרה עם הכלי המופלא הזה

אז מי שמאיתנו לא מכיר את מעשנת הבשרים מדובר באחד מן המכשירים היוקרתיים יותר בימים אלו בתחומים הצלייה. מסביב לעולם עישון הבשרים יש המון חוקים ומחקר אשר ממשיך עד היום על מנת לתת את הטעמים של העישון באופן המיטבי. אבל לא הרבה יודעים שההיסטוריה של המעשנה היא אינה יוקרתית כזו.

בעבר, משפחות דלות אמצעים היו אלו המשתמשים במעשנה וזו על מנת לשמור את הבשר והדגים לזמן רב ככל הניתן מאחר והיה מדובר במוצרים שרק מי שידו הייתה משגת היה יכול להינות מהם באופן תכוף. תהליך העישון היה נותן לחומרי הגלם מספיק זמן וככה הם היו נשמרים מספיק עד לפעם הבאה שיוכלו להשיג בשר או דגים שוב.

 

המעשנה המודרנית – ממש לא מה שחשבתם

אז בעבר את המעשנות היינו יכולים לראות בתור משהו שסבא הכין מהדוד שמש הישן או מהמקרר הישן. אבל היום המצב הוא ממש אחר, המעשנה המודרנית היא כבר לא מכשיר שהתקלקל אלא באמת מכשיר חדש ואיכותי שהוכן מחומרים איכותיים.

המעשנות מייצרות טעמים מיוחדים וכל מעשנת בשרים שתרכשו מגיעה עם הוראות הפעלה חדשים והסברים חדשים על כל עולם העישון. החך הישראלי התמכר והעולם של צליית הבשרים אימץ את המעשנה והפך אותו לאחד הכלים האהובים ביותר. לכן המעשנות של הבשרים עברו בעצמן מודרניזציה מסויימת והן מחזיקות בעיצובים חדישים שמתאימים יותר לעולם המודרני בעצמו.

עוף שלם עם רוטב דבש במעשנת בשרים

רכישת מעשנה בשרים – מדריך קצר לרכישה שתשנה את חייכם

אם החלטתם על רכישה של מעשנת הבשרים אנחנו נמליץ לכם לקחת כמה טיפים שיכולים מאוד לעזור. מדובר באחת ההחלטות הטובות ביותר שאתם יכולים לעשות אבל ישנם מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון לפני שאם מבצעים את ההחלטה הזו.

 

טיפ ראשון – תשאלו את עצמכם את השאלות הנכונות

השאלות הנכונות שאתם תשאלו את עצמכם מאוד יכולים להשפיע על הרכישה. האם אתם מעוניינים במעשנה בתור תחביב? האם מדובר בפעם הראשונה שאתם משתמשים במעשנה? האם אתם מתכוונים להשתמש במעשנה באופן תכוף? כל אלה שאלות ועוד שאלות רבות שכדאי שתבדקו עם עצמכם לפני שאתם מתחילים בביצוע.

 

טיפ שני – תעשו לעצמכם תקציב

לעניין התקציב חשיבות שאי אפשר להסביר בכלל, התקציב הוא חשוב מאוד והיום יש המון אפשרויות של רכישה של מעשנות. אם תגיעו אם תקציב מלפני תוכלו ללא בעיה לברור את המעשנות ולדעת לחפש בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם והן הצרכים את המעשנה הטובה ביותר.

 

טיפ שלישי – תדברו עם מישהו שמבין

אנחנו ממליצים מאוד לדבר עם אדם שמבין, חבר טוב או קרוב משפחה או אפילו מומחים שנמצאים ברשתות החברתיות השונות. אנחנו ממליצים מאוד לבצע בדיקה כזו ואנשים בעלי ניסיון יוכלו לעזור לכם בכל מה שקשור לכך. מתקשים למצוא מומחה? צוות המומחים שלנו ישמח לעזור ולסייע בכל מה שאתם צריכים.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות