BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לפלאנק סטייק במעשנה

מארחים בקרוב ומחפשים נתח מעניין שיפתיע את כולם? פלאנק סטייק במעשנה הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. במקום לפנות שוב אל האוסובוקו והאנטרקוט, נסו נתח עשיר לא פחות בטעם ועם פחות אחוזי שומן שאיתו תוכלו להפגין את כישורי הבישול שלכם מול האורחים עם מנה יוצאת דופן שתהפוך כל ארוחה שגרתית למפתיעה במיוחד במעשנת הבשרים.

פלאנק סטייק במעשנה עם תפוחי אדמה ממולאים בגבינה ופטריות

מנת פלאנק סטייק במעשנה עשירה עם תוספת תפוחי אדמה ממולאים בגבינה ופטריות בניחוח וטעם אריסטוקרטי ותעניק לאורחים תחושה שהם בני מלכים, וסביר מאד שהם יתחננו לקבל עוד מנה.

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

6-8 מנות

מרכיבים כמות
נתחי פלאנק 1 ק”ג
שמן זית רבע כוס
חומץ בן יין שתי כפות
סוכר חום שתי כפות
מלח שתי כפיות
זרעי שומר כפית
פפריקה כפית
פלפל שחור גרוס חצי כפית
שום כתוש שתי שיניים

רשימת מצרכים

תפוחי אדמה ממולאים

מרכיבים כמות
תפוחי אדמה שבושלו בקליפתם ארבע
ביצה קשה אחת
אבקת מרק שתי כפות
עירית חצי חבילה
שמנת חמוצה גביע אחד
פרמז’ן מגורר מאה גרם
בולגרית שמנה מגוררת מאה גרם
מלח קמצוץ
פלפל שחור קמצוץ
פטריות שמפיניון פרוסות שש
בצל קצוץ חצי

אופן ההכנה

להכנת פלאנק סטייק במעשנה מערבבים את כל מצרכי המרינדה בקערה ומורחים על גבי נתח הפלאנק היטב מכל צדדיו. מעבירים לכלי סגור ומניחים במקרר ללילה שלם. ביום הארוחה, תחילה נכין את תפוחי האדמה הממולאים. את תפוחי האדמה נחצה בזהירות בלי לגרום להם להתפרק, בעזרת כפית נרוקן את פנים בשר תפוח האדמה ונניח בתוך קערה, נשאיר לכל תפוח אדמה שוליים של כסנטימטר.

בתוך הקערה נמעך את פנים תפוחי האדמה, הביצה הקשה, אבקת מרק, עירית, שמנת וגבינות כאשר מתוך הפרמז’ן והבולגנית נותיר שתי כפות בצד. את פטריות השמפיניון הפרוסות יש לטגן קלות עם הבצל הקצוץ עד להזהבה ונוסיף גם אותם למחית שבקערה. ממלאים כל תפוח אדמה במחית, מפזרים את שארית הגבינה מעל ומניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה.

אופים בתנור בחום של 200 מעלות למשך כחצי שעה עד שתפוחי האדמה משחימים. לפני ההגשה מפזרים מעט עלי עירית קצוצים מעל. מוציאים מן המקרר את הפלאנק ומביאים לטמפטורת החדר, בדרך כלל ייקח כחצי שעה. מכניסים את סטייק פלאנק במעשנה וצורבים בטמפרטורה של 250 מעלות. באמצעות מדחום בודקים את החום הפנימי של הבשר, וכשהוא מגיע ל – 58 מעלות הוא יהיה מוכן.

 

עישון בשר

בני אדם מעשנים בשר כבר משחר הימים. זוהי אחת מטכניקות הבישול העתיקות ביותר שסייעו לבני האדם לשרוד חורפים קשים ומסעות ארוכים. הבשר המעושן מחזיק מעמד זמן רב, לעיתים עד חודשים רבים, וגם בימינו הוא נחשב בתרבויות רבות למעדן. כיום ניתן למצוא דגים מעושנים, בשרים מעושנים ואפילו גבינות מעושנות.

באמצעות מעשנת ביתית תוכלו להכין מנות בשר מעושנות ולהפתיע את האורחים ביכולות הבישול שלכם, לשמור במזווה ולאחסן לשימוש עתידי בזמן ארוחה או כדי לזלול על גבי חלה טרייה.

 

יתרונותיה של המעשנה

מעשנת בשרים מודרנית היא דרך בריאה וטובה לעשן בשר. אמנם העישון מתבצע מעל עשן אשר מעניק לו את המרקם והארומה הייחודיים לו, אך אינו נחשב ללא בריא כמו צליית הבשר מעל פחמים. בדרך זו תוכלו להכין מנות מיוחדות כגון רוסטביף ודג מעושן ואפילו לנסות את מזלכם בהכנת נקניקים וגבינות מעושנות.

העישון דורש תשומת לב ומתאים במיוחד למי שמחפש דרכים חדשות להפתיע ולרגש את האורחים ולהפגין בפניהם את כישוריכם הקולינאריים. מתאים גם למרפסת או לגינה קטנה. פלאנק סטייק במעשנה הוא דרך מצויינת להכנת מנה טעימה ומשביעה.

פלאנק סטייק מונח על סכין

פלאנק סטייק מפתיע במעשנה

ייתכן שאתם מכירים אותו גם בשמות לב הפלדה, ווסיו, ג’יפי, באווט או לונדון ברוייל. מחירו של הפלאנק נמוך משמעותית מאחיו האנינים ומאפשר טווח רחב במיוחד של אופני בישול לכל עונה ולכל מטרה. בעוד שהבשרים המעודנים והפופולאריים ביותר על המנגל מגיעים מאיזור אחורי הבהמה, הפלאנק מגיע מן האיזור שמחבר בין הרגליים האחוריות לבטן התחתונה.

נתח זה הינו נטול שומן ורזה ובעל טעם בשרי עשיר, נתח פלאנק חתוך כהלכה יהיה נקי משומן, אדום כהה, ויש לחתוך אותו בזוית של 45 מעלות בניגוד לכיוון הסיבים. צריבת  פלאנק סטייק במעשנה הינה דרך מושלמת לעשייה לאחר שהשרנו את הנתח בראב.

 

פלאנק סטייק וראב

פירוש המילה ראב באנגלית הוא למרוח ולעסות. נתח הפלאנק מגיע עם אחוזי שומן מאד נמוכים, מה שהופך אותו לבריא אבל גם נוטה להתייבשות. כדי שזה לא יקרה מומלץ להשרות פלאנק סטייק במעשנה לילה קודם לכן בראב עשיר וסמיך ברוטב. כאן זה המקום להיות יצירתיים ולהוכיח את כישורי הבישול שלכם, כל דבר הולך, דבש, סילאן, רטבים חריפים, צ’ילי מתוק, וכמובן כל התבלינים שאתם הכי אוהבים.

 

ומה עם יין?

כדי שהארוחה באמת תהיה מושלמת, צריך להתאים לה את היין המושלם. בשרים אדומים הולכים בדרך כלל עם יין אדום, רצוי חצי יבש כדי לספוג את הטעמים והארומה הבשרית. מומלץ לנסות את המרלו, הקברנה סוביניון, או הקברנה פרנק. מאחר ורצוי לשמור יינות מסוג אלו בקירור, מומלץ ביותר למזוג את היין לכוסות כמה דקות לפני ההגשה על מנת להביא את היין לטמפרטורת החדר להנאה מושלמת.

 

לסיכום

פלאנק סטייק במעשנה הינה מנה מקורית, דלת שומן ובריאה ומהווה תחליף מפתיע לנתחים הנפוצים והיוקרתיים יותר. הפלאנק סטייק יאפשר לכם לרגש ולחדש לאורחים עם מנה איכותית ומיוחדת במינה עם מעשנת הבשרים. מעשנת הבשרים מתאימה לעישון, צלייה וצריבת מגוון בשרים, דגים, ירקות וכל דבר שתרצו להעניק לו טעם ייחודי. לעוד מתכון במנגל פחמים לחצו כאן.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות