BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים

מוכנים לאתגר אמיתי? שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים ישים אתכם בדירוג הגבוה ביותר בקרב בני המשפחה והחברים שיבקשו את המנה הזו שוב ושוב. זוהי מנה הדורשת תשומת לב מלאה של המכין, הקפדה על זמנים, על טמפרטורות ועל תיבול, אך הוא עדיין דרגת קושי אחת פחות ממתח הבריסקט המקורי הידוע לשמצה, כך שתוכלו להגיש לאורחים שלכם מנה שלא ציפו לה.מתכון לשפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים – איך מכינים את הנתח המושלם הזה? מדובר במתכון קליל במיוחד למרות שנשמע קצת קשה אבל אתם לא תאמינו בכלל כמה הוא פשוט ויותר חשוב מזה כמה הוא טעים להכנה.

מנה מושלמת של שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים. ניתן להכין את המנה גם בתנור, אבל גם על גבי גריל פחמים באויר הפתוח, מה שמבטיח גירוי מיצי קיבה מיידי לכל המוזמנים. שימו לב שיש להשרות את הבשר ערב קודם לכן. הרוסט הולך מעולה עם ריזוטו פטריות.

 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

מתאים לארבעה סועדים

מרכיבים כמות
נתח ממוצע שפיץ שייטל 1.4 קילוגרם
שמן זית חצי כוס
דבש טהור ארבע כפות
סויה ארבע כפות
רוזמרין טרי צרור
שיני שום כתושות ארבע
מלח חצי כפית
פלפל שחור גרוס חצי כפית

אופן הכנה

  • את כל מרכיבי המרינדה מערבבים בקערה לתערובת אחידה ויוצקים על נתח הבשר, עוטפים אותו היטב על כל חלקיו ומניחים בכלי אטום למשך כל הלילה במקרר.
  • כשעה לפני ההגשה מניחים בחוץ כדי שיגיע לטמפרטורת החדר ומדליקים את גריל הפחמים לעוצמה גבוהה, צולים את הנתח לחמש עשרה דקות ולאחר מכן מנמיכים לעוצמה בינונית לעוד כ- 25 דקות. באמצעות מד חום לבשר מודדים את חומו הפנימי של הבשר, כאשר המטרה שלנו היא להביא אותו ל55 –  מעלות.
  • כאשר הוא מגיע למידה הנכונה יש להוציא אותו ולגלגל אותו בנייר פרגמנט למנוחה של כעשר דקות לפני שפורסים אותו ומגישים על מצע של ריזוטו לארוחה עסיסית של שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים.

מרכיבים לריזוטו פטריות

מתאים לשמונה מנות

מרכיבים כמות
שמן זית חצי כוס
בצל לבן גדול אחד
עלי טימין טריים או מיובשים לטעמכם קמצוץ
מלח חצי כפית
פלפל גרוס דק חצי כפית
אורז ריזוטו מסוג קרנרולי או ארבוריו שתי כוסות שהן כ- 450 גרם
יין לבן כוס אחת
ציר ירקות ( ניתן להכין לבד או לקנות אבקה מרוכזת ולהכין ממנה עשר כוסות נוזל עשר כוסות
חמאה או תחליף חמאה פרווה חמישים גרם
גבינת פטה שמנה 20% ומעלה, כתחליף ניתן להעזר בשמנת צמחית פרווה 100 גרם
פטריות שמפניון פרוסות לפרוסות דקות סלסלה אחת
פטרוזיליה קצוצה או כוסברה קצוצה צרור קטן
צנובר כאופציה, לא חובה. 50 גרם

אופן הכנה

  • בסיר רחב מטגנים את הבצל הקצוץ, המלח, הפלפל והטימין עד להזהבת הבצל, בוחשים למשך חמש דקות עד שהבצל מתרכך. מוסיפים את האורז וקולים למשך מספר רגעים תוך ערבוב מתמיד, מוסיפים את היין הלבן ומניחים לו להתאייד עד שתחתית הסיר יבשה ואז מתחילים לצקת את הציר, בתחילה שלוש מצקות. מביאים לרתיחה תוך ערבוב עד לספיגה. כשנספג הציר, מוסיפים עוד שתי מצקות.
  • חוזרים על פעולה זו עוד פעמיים ועד חמש עשרה דקות, כשהאורז כבר רך מבחוץ אך עדיין קשה מבפנים מנמיכים את האש, מוסיפים את הפטריות, הצנובר, הגבינה והחמאה, נותנים להם להתבשל למשך חמש דקות נוספות תוך כדי בחישה עדינה עד לריכוך האורז וליצירת מרקם סמיך. אם המרקם סמיך מדי לטעמכם, תוכלו להעזר בשאריות הציר כדי לעדן אותו. למתכון נוסף עם פטריות לחצו כאן

כמה מילים על שפיץ שייטל

הנתח שממנו נלקח השפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים הינו נתח מספר 13 והוא מגיע מאחורי הפרה מתחת לזנב. ניתן לפרוס אותו לשלושה חלקים: שייטל סטריפ צר, שייטל סטירפ רחב ושפיץ. השפיץ, כשמו כן הוא, הינו נתח מעניין במיוחד בצורת משולש אשר ‘זכה’ במעטפת הרחבה והעבה ביותר של שומן.

משום כך, הוא מתאים מאוד לצלייה על האש ולעישון וגם כתחליף קל ונוח לברוסקט הקשה מאד להכנה וגם מזכיר מאד את טעמו העשיר. לכן, כאשר אתם מגיעים לבקש נתח שפיץ שייטל, התבוננו בנתח שלפניכם וזהו את צורת המשולש. אם הוא איננו משולש, הוא איננו שפיץ. נתח שלם של שפיץ צריך לשקול בין 1.2 ועד 1.5 ק”ג.

מהו שפיץ שייטל ומהו בריסקט

לפני שנצלול עמוק לתוך הוראות ההכנה, נסביר תחילה מהו שפיץ שייטל ומהו בריסקט. בריסקט הינו נתח בשר עצום שיכול להגיע למשקל של עד 10 ק”ג המגיע מהחזה של הפרה.

הבריסקט עשיר ברקמות חיבור, קולגן ושומן ומתאים לעישון ולבישול ארוך ואינו מתאים לצריבה ונחשב ל”ספסייליטה של הפיטמאסטרים” (אמני עשיית בשר על אש פתוחה) ודורש הרבה מאד מאמץ, תשומת לב לטמפרטורה ולזמני העשייה כדי שלא נגיש לאורחים צמיג יבשושי במחיר של פרה שלמה.

שפיץ שייטל, לעומת הנתח המאיים והנורא, הוא נתח הרבה יותר ידידותי ונוח לבריות, דורש חצי מזמן ההכנה, מכיל הרבה שומן וטעמו מזכיר מאד את הבריסקט. אז לפני שתגיעו לדרגת כוכב עליון, אתם צריכים לעבור קודם בדרך הקלה והנעימה של שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים. למתכון של בריסקט לחצו כאן

 

מנגל הפחמים כמקור מעולה לצליית בשר

רבות נכתב על היתרונות והחסרונות של סוגי הצלייה השונים, אבל לא ניתן להתעלם מן היתרון הבולט של מנגל הפחמים והוא הארומה המיוחדת שהוא מעניק לבשר. במהלך צליית שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים נמס השומן ונוטף לתוך הפחם, השומן השרוף עולה בחזרה אל הבשר, הפעם כחלקיקים ארומתיים אשר נשזרים בטעמו של הבשר, והופכים אותו לגן עדן נימוח של ממש.

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים

 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות