BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לקבבים בבירה עם חזרת לבנה במעשנה

קבבים בבירה עם חזרת לבנה במעשנה הוא פשוט מעדן שאין כמותו. אין אדם שטעם קבבים מהמעשנה ולא רצה לאכול עוד ועוד מהם. מתכונים של בשרים במעשנה בשנים האחרונות הפכו להיות מבוקשים יותר ויותר ומספר האנשים שבוחרים לרכוש מעשנה ביתית גדל בכל שנה. אז איך מכינים קבבים במעשנה? כיצד מכינים בוחרים מעשנה איכותית? מה זה משענה בכלל? אנחנו כאן כדי לנסות לעשות סדר בנושא. אחד מן הדברים היותר נפוצים במעשנה הוא הכנה של קבבים בבירה עם חזרת לבנה במעשנה. הטעמים של החזרת והבירה מקבלים חיזוק עם טעמי העישון מה שהופך את הארוחה לארוחה איכותית טעימה ובעיקר, מפנקת במיוחד שרבים יחזרו וירצו לאכול את הכל.

אז קודם כל נתחיל במצרכים

רשימת מצרכים

מרכיבים כמות
בשר טחון איכותי 1.5 קילו
בירה 300 מ”ל
חזרת לבנה 1 כפית
שום 3-5 שיניים
נענע 2 כפות
פפריקה כף
כוסברה 1 כף
פטרוזיליה 2 כפות
מלח כף
פלפל 1/3 כפית
כמון 1 כף

אופן הכנה

המלצה כדאית במיוחד

אז קודם כל ההמלצה הראשונה היא להתחיל לעבוד את הקבבים לילה לפני. כפי שאתם רואים יש כאן מגוון טעמים רחב מאוד וקבבים שישנו כל הלילה במקרר עם הטעמים הללו הם יהיו קבבים טעימים יותר ואיכותיים יותר והיו הוא שהם יספגו את כלל הטעמים הנהדרים הללו. נתחיל בבשר, חשוב להביא בשר בעל אחוז שומן גבוה יחסית, הסיבה היא שהשומן בתהליך העישון עובר קרמול נהדרת מה שמחזק את הטעמים ומאריך את זמן הבישול ושומר את הבשר עסיסי ולא יבש.

 

הכנת הקבבים

אחרי שסיימנו לארגן את המצרכים שלנו נתחיל במלאכת הכנת הקבבים. ניקח את כל המרכיבים שיש לנו למעלה ונערבב את כל המרכיבים לבלילה אחת מדהימה וטעימה. את הבלילה אנחנו ניתן לה לנוח ביחד במשך לילה שלם, ספוג את כל הטעמים ולאחר מכן נקום בבוקר ונתחיל להכין את הקבבים עצמם. לקבבים עצמם אין צורה מועדפת וכל אחד יכול לעשות איך שהוא חושב לנכון.

 

בחירת הצורות

יש שאוהבים את הקבבים בצורה של קציצות יפות ועגולות, אחרים אוהבים את הקבבים על שיפודים גדולים בסגנון טורקיה ואחרים בכלל אוהבים את העיצוב הרומני. תכינו באיזו צורה שאתם חושבים לנכון. מכאן מגיעים לשלב האחרון והחשוב ביותר, תהליך העישון של הקבב עצמו.

 

הכנת המעשנה

ניגש למעשנה שלנו ונדליק אותה על חום של 190 מעלות. לאחר שהמעשנה שלנו התחממה והגיעה לחום של 190 מעלות נכניס את הקבבים בזה אחר זה לתוך המעשנה, נסגור וניתן להם את הזמן שלהם. כמו שאתם יודעים יש חשיבות לעבודה עם מד חום של בשר בשימוש במעשנה.

אנחנו לא נוציא את הקבבים לפני שהם הגיעו לחום פנימי של 70 מעלות. גם ניתן להפוך אותם בזמן העישון לאחר כרבע שעה של בישול בכדי לתת לשני הצדדים את כל התועלות של כל צד. לאחר 25 דקות אולי חצי שעה הקבבים שלנו מוכנים ואנחנו יכולים ליהנות מקבבים בבירה עם חזרת לבנה במעשנה.

 

המלצה נוספת לשיפור החוויה

בזמן הבישול אנחנו ממליצים להכין איזה סלט קטן, אולי אפילו טחינה ולחמם פיתות טובות ואיכותיות. כמובן שאפשר גם להכין פחמימות מסוגים שונים ולא חייב לאכול רק פיתה וסלט, המנה יכולה לבוא בצורה מעולה גם לצד אורז, פירה, פתיתים, וכדומה. אם אתם תכננתם את המנה לעל האש איכותי, אז תכינו סלטים רבים וככה מייצרים חווית אירוח מדהימה.

 

מעשנה – למה אנחנו צריכים את זה בכלל?

אז לפני שנבין בשביל צריכים מעשנה וכיצד מכינים מתכונים שונים במעשנה חשוב להבין מה זה מעשנה. המעשנות הן בנויות בצורה מאוד מיוחדת והן מחזיקות במקום חום ותא נוסף שהוא סגור ומיועד לעשן עצמו. תהליך העישון הוא התהליך שנוצר במעשנה עצמה ומדובר בתהליך יחודי מאוד שנועד לשימור מזונות. בעבר היה נהוג להשתמש במעשנות קטנות יותר והן היו משומשות ממש לכל משפחה בכדי לעשן את הבשרים או הדגים ובכך הם היו נשמרים להם במשך זמן רב בזכות תהליך העישון.

אם בעבר שיטת העישון נועדה לשם שימור מזון היום לא כך הדבר והעישון הפך להיות שיטת בישול מאוד נפוצה ומועדפת על ידי רבים. תהליך העישון מוסיף טעמים חזקים ובעיקר גורמת לחוויית אכילת בשרים מטורפת. יש איזושהי תפיסה רווחת שניתן לעשן רק בשרים נועדו לבישול ארוך של 10-12 שעות כמו אסאדו לדוגמא אבל ממש לא כך הדבר, ניתן להכין מאכלים רבים הכוללים גם קבבים, שיפודים מסוגים שונים ואפילו ירקות.

מעשנה איכותית – מספר כללי ברזל בקניה

אם החלטתם לקנות מעשנה טובה לבית יש מספר כללי ברזל שאסור להפר בשום פנים ואופן. הכלל הראשון הוא הכלל החשוב ביותר והוא מתקשר לסדר וארגון. חשוב קודם כל להתאים תקציב, ללא תקציב לא נוכל לבצע שום דבר. מעשנות יכולות להתחיל בכמה מאות שקלים ולהגיע גם לעשרות אלפי שקלים, לכן חשוב מאוד לבצע בדיקה של התקציב שאנחנו מוכנים להשקיע.

לאחר מכן תתאימו את המעשנה לתקציב שלכם, איך עושים את זה? ההמלצה היא להתייעץ עם איש מקצוע ולהסביר לו את הצרכים שלכם ממעשנה ואז הוא יוכל להתאים לכם לתקציב את המעשנה הטובה ביותר עבורכם. גם מחיפוש קצר באינטרנט ניתן למצוא בקלות ובמהירות.

כלל אחרון וחשוב במיוחד הוא תמיד להעדיף את המותגים המוכרים והמובילים, מותג מוביל מביא איתו אחריות ארוכה יותר וכמובן המלצות רבות יותר.

לסיכום

לכן אם אתם מעוניינים בהכנת קבבים בבירה עם חזרת לבנה במעשנה לכו עכשיו לקצב שלכם, תקנו בשר איכותי ותוך מספר שעות אתם יכולים להעמיד ארוחה מדהימה באפס מאמץ.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות