BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לשפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה

מתכון לשפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה יקפיץ את הדירוג שלכם בעיני קרובי המשפחה והחברים לתקרה. אמנם הוא עדיין לא מסובך להכנה כמו הבריסקט האמיתי, אבל הטעם והמרקם כה דומים עד שיהיה קשה להבחין בהבדל, והקלות? חצי עבודה. אז קבלו את שפיץ שייטל בסגנון בריסקט שיהפוך כל ארוחה לחגיגה של ארומה וטעם משובחים. מנה שתגרום לאורחים שלכם לא לעזוב. כבר מהמסדרון אפשר יהיה להריח את ניחוח הלחם הטרי שאפיתם לבד ובצירוף עם פרוסות דקות של שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה הכריך החם יהפוך ליותר מארוחה, הוא יהפוך למעדן אמיתי, ואם תוסיפו לו גם מלפפונים חמוצים בעבודת יד, הם באמת יעברו לגור אצלכם. שימו לב שהכנת הבשר אורכת בין ארבע וחצי לחמש שעות, אז להתחיל מוקדם.

 

תחילה נרכוש את המרכיבים הבאים:

רשימת מצרכים

 

מרכיבים כמות
שפיץ שייטל איכותי קילוגרם אחד
קמח לחם שלוש וחצי כוסות / 500 גר’
שמרים יבשים/ טריים כף/ 25 גר’
מלח כפית
סוכר כף
שמן זית שתי כפות
מים פושרים כוס
מלפפונים קטנים וקשים קילו
שמיר צרור
פלפל צ’ילי אדום שתי יחידות
מים ארבע כוסות
מלח ארבע כפיות
חומץ שתי כפות

אופן הכנה

שלב 1 – הכנת מלפפונים חמוצים

את המלפפונים ניתן להכין מתי שנוח ומתי שרוצים, בתוך צינצנת אטומה הם יכולים להחזיק מעמד גם חודשים. מומלץ מאד לחטא את הצנצנת במים רותחים לפני ההכנה כדי למנוע את התרבותם. בתחתית  הצנצנת מניחים חצי מכמות השמיר וחצי מכמות השום והצ’ילי, מרתיחים מים עם מלח ומחכים להצטננותם.בנתיים מסדרים את המלפפונים בתוך הצנצנת, מפזרים מעליהם את שארית השום, השמיר והצ’ילי ואת מי המלח שהתקררו מוזגים פנימה ומוסיפים את החומץ. מניחים את הצנצנת במקום מואר היטב וממתינים בסבלנות חמישה שישה ימים בלי להתפתות ולפתוח את הצנצנת.

שלב 2 – הכנת הלחם

ביום האירוח, נתחיל מהכנת הלחם, מכניסים את המצרכים היבשים, הקמח, המלח, הסוכר והשמרים למערבל ומערבבים קלות, מוסיפים בהדרגה את המים עד לקבלת בצק רך וחלק, ממשיכים לערבב לעוד עשר דקות ומוסיפים בהדרגה את השמן. את הבצק שמתקבל משמנים מכל הצדדים ועוטפים בניילון נצמד. מניחים בצד לתפיחה למשך שעה. לאחר התפיחה מחלקים לשני כדורים ומתפיחים שנית במשך חצי שעה.את הכדורים התפוחים אופים בתנור עד להשחמה בטמפרטורה של 175 מעלות במשך חצי שעה.

שלב 3 – הכנת שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה

צולים את שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה בחום נמוך עד שהוא מגיע לטמפרטורה של 74 מעלות צלזיוס, בגלל החום הנמוך זה עשוי לקחת לו כשעתיים עד שעתיים וחצי. מוציאים את הנתח ועוטפים בנייר קצבים או נייר אלומיניום, מחזירים למעשנה וממשיכים עד לטמפרטורה של 94 מעלות, וגם תהליך זה עשוי לקחת כשעתיים עד שלוש. כשהנתח מגיע לטמפרטורה הנכונה הוציאו אותו מן המעשנה ותנו לו לנוח כחצי שעה. כשהוא מוכן, פורסים אותו לפרוסות דקיקות ומניחים על גבי פרוסת לחם שהרגע יצא מן התנור, מורחים ממרח אהוב כמו מיונז, ברביקיו, טבסקו, חרדל, ומגישים עם מלפפונים חמוצים תוצרת בית. צווחות אושר מובטחות.

כמה מילים על שפיץ שייטל

הנתח מתאים מאוד לצלייה על האש ולעישון וגם כתחליף קל ונוח לבריסקט הקשה מאד להכנה וגם מזכיר מאד את טעמו העשיר. לכן, כאשר אתם מגיעים לבקש נתח שפיץ שייטל, התבוננו בנתח שלפניכם וזהו את צורת המשולש. אם הוא איננו משולש, הוא איננו שפיץ.

הנתח שממנו נלקח השפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים הינו נתח מספר 13 והוא מגיע מאחורי הפרה מתחת לזנב. ניתן לפרוס אותו לשלושה חלקים: שייטל סטריפ צר, שייטל סטירפ רחב ושפיץ. השפיץ, כשמו כן הוא, הינו נתח מעניין במיוחד בצורת משולש אשר ‘זכה’ במעטפת הרחבה והעבה ביותר של שומן.

חשיבותו של הראב בהכנת שפיץ שייטל

על אף שהנתח מצטיין בשכבת שומן נדיבה שמונעת ממנו להתייבש למצב סוליה כמו הבריסקט, עדיין זהו בשר בעל יכולת גבוהה לספוג טעמים ולכן יש לנצל זאת להפגנת היצירתיות שלכם במטבח ולהכין כל רוטב או מרינדה שעולה על דעתכם ולהגיש את אותה מנת שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה שוב ושוב ובכל פעם עם ראב אחר לגמרי. הראב יעניק לנתח עסיסיות ועניין עם טעם מתקתק, חמצמץ ואפילו חריף, הכל עניין של טעם וריח.

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה

בריסקט הינו נתח בשר עצום שיכול להגיע למשקל של עד 10 ק”ג המגיע מאזור החזה של הפרה. הבריסקט עשיר ברקמות חיבור, קולגן ושומן ומתאים לעישון ולבישול ארוך ואינו מתאים לצריבה. הוא דורש הרבה מאד מיומנות, תשומת לב לטמפרטורה ולזמני העשייה.

לעומת זאת, שפיץ שייטל הוא נתח הרבה יותר נוח, דורש חצי מזמן ההכנה, מכיל הרבה שומן וטעמו מזכיר מאד את הבריסקט. מומלץ ביותר להתנסות תחילה בהכנת שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במנגל פחמים לפני שמגיעים לדרגת פיטמאסטר המומחה בהכנת בריסקט.

יתרונותיה של המעשנה

המעשנה מסוגלת להעניק לבשרים הנצלים עליה טעם וארומה ייחודיים שלא ניתן לקבל בדרך אחרת. עישון הבשר אמנם מצריך ידע והבנה, אבל הוא בהחלט אפשרי גם בתנאים ביתיים. מעשנת מקצועית תאפשר לכם הכנת מגוון רחב של מנות בשר, דגים וירקות לעישון, לצריבה ולצלייה בלי מאמץ ובדרך נוחה ביותר. שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה הוא דרך נהדרת להגיש לאורחים שלכם מנה מיוחדת במינה שלא תישכח במהרה.

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה

לסיכום

שפיץ שייטל בסגנון בריסקט במעשנה הוא הדרך הבטוחה לקצור מחמאות נלהבות. הנתח בעל טעם עשיר ועסיסי כמו נתח הבריסקט אך הרבה יותר קל להכנה. המעשנה מאפשרת לכם להכין נתחים שלמים בעשייה איטית, טעימה ואיכותית במיוחד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות