BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לאוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה

אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה נחשבת לאחת מהמנות הקלאסיות שאפשר להכין במעשנה. בשר טלה שעובר תהליך של עישון נחשב למעדן ואם עושים אותו נכון מדובר במעדן שגם לא צריך לעבוד קשה בשבילו. בדיוק בגלל זה מספר האנשים שבוחרים לרכוש מעשנה גדל בכל שנה ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור מעשנה ולהכין אוכף טלה טעים, מרשים ומשביע.

רשימת מצרכים

להכין אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה זו קלאסיקה אמיתית ואנשים רבים יבחרו לבצע את המתכון הזה אחרי שהם יבינו שדווקא לא מדובר בעבודה קשה מידי.

בשביל זה אנחנו נצטרך קודם כל להכין את המרכיבים הבאים:

מצרכים כמות
אוכף טלה עם או בלי עצם 1 נתח
פטרוזיליה 1 צרור
כוסברה 1 צרור
לימון כבוש כף וחצי
שמן זית כוס
מלח לפי טעם
פלפל לפי טעם
חוט לקשירה של בשרים 1 חוט

 

אופן ההכנה

אז בשלב הראשון אנחנו נתחיל בהכנת המשחה שעומדת לתת לאוכף הטלה שלנו את הטעמים שלו. כמו שאתם רואים הכל מבוסס עשבי תיבול טריים בעיקר ומדובר במתכון די פשוט שלא צורך עבודה רבה מידי. לכן חשוב מאוד לדעת לבחור רק את המוצרים הטריים ביותר ואי אפשר להסתמך על מוצרים אחרים שהם טריים פחות כי הטריות היא מאוד קריטית למנה הזו. לכן לכו לקצב ותבקשו אוכף טלה אם אתם קרניבורים אמיתיים תבקשו את העצם, אם אתם מעדיפים ללא עצם זה גם בסדר וזה יוצא טעים לא פחות.

 

שלוב עישבי התיבול עם הלימון

עכשיו נתחיל בלקצוץ את עשבי התיבול ואת הלימון הכבוש ונערבב אותו עם כוס שן הזית שלנו והמלח והפלפל השחור. מדובר בתערובת מאוד מעניינת שכשנטעם אותה נרגיש טעמים עזים שמשתלבים באופן נהדר והם יחזקו את הטעמים שיוצאים מאוכף הטלה שלנו. ניתן למתכון להוסיף שום במידת הצורך למרות שרבים יגידו שכל המוסיף גורע.

 

סיימנו להכין את המשחה?

מכאן ניקח את הנתח, נפתח אותו במעט ונמרח בערך רבע מהתערובת שיצרנו ונתחיל למרוח בתוך אוכף הטלה וממש נעסה את האזור. סיימנו למרוח ועכשיו נקשור את האוכף שלנו עם חוט הקשירה של הבשרים. עכשיו נמרח עוד רבע מהתערובת על גבי החלק החיצוני של האוכף. ממש נעשה מסאז’ טוב כזה לנתח מה שיגרום לו להיות מלא בטעמים שיצרנו ומכאן עוברים לשלב האחרון והוא הכנת אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה.

 

חימום המעשנה ב- 2 שלבים

בהתחלה נחמם את המעשנה שלנו על חום של 85 מעלות ובזמן שהמעשנה מתחממת אנחנו ניתן לבשר שלנו לנוח כמה דקות. אחרי שהמעשנה הגיעה לחום של 85 מעלות אנחנו נכניס את הנתח שלנו למעשנה למשך כחצי שעה. לאחר מכן נעלה את הטמפרטורה ל175 מעלות ונבשל עוד כשעה – שעה וחצי.

את הנתח נוציא באזור של ה- 60 מעלות פנימיות ולכן כפי שאתם יודעים כאשר החלטנו לעבוד עם מעשנה חשוב להשתמש במד חום לבשר. מידה עשייה של 60 תיתן לנו בשר שהוא מדיום רר, אם תרצו לעלות למדיום תתנו עוד מספר דקות שתעלה הטמפרטורה הפנימית. עכשיו נוציא את הנתח, ניתן לו לנוח עוד מספר דקות ואז נפרוס אותו ונגיש לכולם.

אוכף טלה – מה זה בכלל?

אוכף טלה הרבה אנשים לא יודעים אבל מדובר בנתח מאוד יוקרתי ואיכותי שהיינו מוכנים לשלם המון כסף כדי לאכול אותו. הבחירה להכניס אותו למעשנה אינה טריוויאלית וניתן להכין איתו כל כך הרבה דברים טעימים. אוכף הטלה הוא בעצם חלק של הטלה שמורכב מסינטה ומפילה של הבשר.

אם נסתכל על האוכף השלם אז נמצא שני נתחים של סינטה ושני נתחים של פילה כאשר בינם יש עצם שמפרידה. אז כמו שאתם מבינים אין הרבה שומן באוכף טלה ואם נחפש את השומן בנתח אנחנו נמצא אותו עוטף את הסינטה בחלק העליון שלה.

מעשנה – קצת הסברים על הכלי המופלא הזה

אז לפני שנתחיל בכלל להכין אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה, אנחנו נבין בכלל איך עובד הכלי הזה. מעשנה היא בנויה בצורה מאוד מיוחדת ומחזיקה בתכונות מרשימות רבות של הכלי. קודם כל היא מחזיקה במקור חום ותא נוסף שנועד בעצם לעשן עצמו. המעשנה תפקידה היא לייצר תהליך עישון לבשרים, דגים מה שמשמר את האוכל במשך זמן רב. היום כבר לא משתמשים במעשנות לשם שימור האכול כפי שהיה נהוג בעבר, מדובר פשוט בתהליך שנותן טעמים אחרים לבשר או לדגים שאנשים ממש אוהבים.

אז היום כפי שניתן להבין מדובר בשיטת בישול נפוצה במיוחד ורבים מעדיפים את שיטת הבישול הזו על שיטות בישול רבות אחרות. מדובר בשיטת שבעיקר מחזקת את היתרונות של הנתח וגורמת לחוויית אכילה אחרת של בשרים ודגים ומי שאוהב את הטעמים החזקים של העישון. יש הרבה מאוד מיתוסים שקשורים למעשנות ועישונים בכלל ואנשים רבים חושבים שמדובר בעבודה ארוכה וקשה אבל מה שהם לא יודעים שזה יותר פשוט מלהכין חביתה לפעמים.

אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה

 

בחירת מעשנה – איך עושים את זה נכון?

בכדי לבחור מעשנה חשוב קודם כל לבצע מספר פעולות מקדמיות שיכולות לעזור לכם בבחירה. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לבדוק מה הם המותגים המוכרים והמובילים בתחום. מותג מוביל בתחום המעשנות תמיד יגיע עם יותר המלצות ויותר אחריות. בנוסף להתאים תמיד את התקציב ולהגיע עם תקרת מינימום ומקסימום לפני הרכישה יכול לעזור מאוד בבחירה.

לסיכום

אז כפי שאתם יכולים להבין הכנת אוכף טלה בעשבי תיבול במעשנה זה ממש לא תורה מסיני ומדובר בעבודה יחסית קלילה. תוך מספר שעות אפשר להכין ארוחה מדהימה וכל החברים והמשפחה ילקקו את האצבעות ויחשבו שאתם מינימום שף במסעדת בשרים. תנסו, לא תתאכזבו.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות