BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לחזה אווז בגריל פחמים

חזה אווז נחשב נתח איכותי וטעים במיוחד. יש לו טעמים עמוקים, אך עדינים והוא כל כך טעים, עד שכמעט לא צריך לתבל אותו כלל. הוא גם פשוט להכנה יחסית, אפשר לצלות אותו בתנור, על גריל פחמים, או גריל גז, אפשר לעשן אותו וגם לצלות אותו על פלנצ’ה. אז איך מכינים חזה אווז מושלם על גריל פחמים ומה עוד כדאי לדעת, כדי לצלות חזה אווז מושלם על גריל פחמים?

חומרים דרושים

  • 2 נתחים חזה אווז ללא עצמות, עם שכבת שומן נקייה
  • מיץ מתפוז וחצי
  • כפית רוטב סויה
  • כף סילאן

אופן ההכנה

הכנת הנתח

  • מערבבים את חומרי המרינדה
  • חורצים את שכבת השומן על נתחי חזה האווז בעזרת סכין חדה בצורת שתי וערב. מתקבלת צורה של ריבועים, או מעוינים, שיעזרו לחום לחדור דרך שכבת השומן ולצלות אותה כראוי. חשוב שלא לעבור את שכבת השומן ולחדור לבשר, כדי לא לייבש את הבשר בצלייה.
  • מצפים את החזה היטב בחומרי המרינדה ומכניסים לתוך שקית, למנוחה של 3 שעות במקרר – לפחות.

 

הכנת גריל פחמים

לקראת סוף זמן המנוחה של הנתח, אפשר להתחיל להכין את הגריל פחמים – בהתאם לגודל הגריל, כדאי להכין רק חלק ממנו, שיספיק לצלייה של שני הנתחים במרחק 2 ס”מ זה מזה.

המרחק חשוב לצורך שמירה על טמפרטורה אחידה בזמן הצלייה ולכן לא כדאי לצופף את הנתחים.

 

תהליך הצלייה

  • כאשר הפחמים לוהטים ומוכנים, יש להניח עליהם את הנתחים עם צד השומן כלפי מטה, לסגור את המכסה של הגריל ולהמתין 4 דקות.
  • כאשר מתחילה התפרצות להבות בגלל נזילת השומן על הפחמים, יש להעביר את הנתחים הצידה, כדי למנוע חריכה קשה וטעמים חזקים מדי של עשן פחמים.
  • אם יש לכם מד חום, יש להחדיר אותו לתוך הנתח ולתת לו להיצלות עד שהוא מגיע לטמפרטורה של 57 מעלות בפנים.
  • לסיום התהליך, הופכים שוב את הנתח על צד השומן ונותנים לו חריכה אחרונה.

הגשה של נתח חזה אווז צלוי בגריל פחמים

  • בסוף הצלייה, יש לעטוף את הנתח בנייר אלומיניום ולתת לו לנוח מחוץ למנגל 5 דקות לפחות. המנוחה מאפשרת לנתח לספוג מחדש את המיצים ולהישאר עסיסי.
  • לאחר המנוחה, אפשר לחתוך את הנתח לפרוסות עבות, או דקות לפי הטעם. את הפריסה מבצעים נגד כיוון הסיבים של הבשר, כאשר כל נתח נשאר עם שכבת שומן דקה בחלקו העליון והרבה בשר מתחתיה.

 

רוטב לחזה אווז

כמו שכבר אמרנו, חזה אווז הוא נתח טעים מאוד בפני עמו, אבל לתוספת רושם, טעם ולחות, אפשר להכין רוטב טעים, שהולך מצוין עם הנתח הצלוי.

כדי להכין רוטב עשיר, קטיפתי וטעים, יש להשתמש בנתח חזה האווז לפני הצלייה בגריל פחמים.  את הנתח צולים כמה דקות על מחבת לוהטת – על צד השומן, כדי שתוכלו להשתמש בשומן הזה לאחר מכן, להכנת הרוטב.

לאחר שהמחבת מתכסה בשכבת שומן מנתח האווז, אפשר להעביר את הנתח אל הגריל ולהמשיך לפי המתכון.

על השומן שבמחבת מוסיפים כף אחת של קמח, מעט מלח ופלפל לפי הטעם ואפשר גם מעט שום כתוש. מערבבים ומטגנים על להבה נמוכה, עד שתכולת המחבת מתאחדת.

מוסיפים כוס יין אדום ומיץ מתפוז אחד וממשיכים לבשל עד שהרוטב מסמיך ומצטמצם.

את הרוטב מוזגים בעדינות על פרוסות הנתח, המוכן לאחר הצלייה.

מומלץ להגיש לצד תפוחי אדמה וירקות שורש נוספים, צלויים בתנור.

כמה מילים על צליית חזה אווז בגריל פחמים

חזה אווז הוא נתח יבש למדי מטבעו, אבל יש לו שכבת שומן עבה ונדיבה מעליו, שמגירה אליו שומן, עסיס וטעמים נפלאים – בתנאי שאתם צולים אותו בצורה נכונה.

השומן השופע של חזה האווז נוטף אל הפחמים בעת הצלייה, אז אם אתם רוצים להכין לו רוטב עשיר ומשגע, כדאי לתת לו צלייה מזקה ומהירה במחבת, לפני המעבר לגריל, כדי להשתמש בשומן הזה להכנת רוטב.

מתכון לחזה אווז בגריל פחמים

אופן הצלייה הנכון של חזה אווז על מנגל פחמים

את הצלייה יש להתחיל בחום גבוה מאוד, על צד השומן. לאחר שהוא נצרב היטב אפשר להפוך אותו ולתת צלייה נוספת על הצד הפחות שומני. לאחר שהנתח מקבל את הצבע בקראסט הרצוי, אפשר להמשיך לצלות אותו למידת העשייה הרצויה, או להסיר מהאש אם רוצים מידת עשייה רייר.

התלקחויות אש

חשוב להיזהר מפני התלקחויות פתאומיות של להבות גבוהות. אלה מתרחשות בגלל כמות השומן הגדולה הנוטפת לתוך הפחמים. התלקחויות אלה יכולות גם ליצור כמות גדולה של עש ולכן חשוב להיות ערניים ליד הגריל בזמן הצלייה. כדי למנוע חריכת יתר של הנתחים, יש להעביר אותם אל חלק אחר ברשת הגריל, שבו לא מתרחשת התפרצות כרגע. אפשר להחזיר את הנתח למקומו כאשר הלהבות נרגעות.

הכנת הנתח

קיימים אינספור מתכונים של חזה אווז על גריל פחמים. בכל אחד מהם אפשר למצוא שיטה שונה לתיבול הנתח, מידות עשייה שונות וטמפרטורות שונות של צלייה.

אפשר להשרות את הנתח במרינדה נוזלית, של יין ותבלינים, או למרוח אותו בתבלינים יבשים – מעין ראב. אפשר להשאיר אותו במקרר לחצי שעה לפני הצלייה ואפשר גם להשאיר אותו לילה שלם.

בכל אחת מהדרכים מתקבלת תוצאה מעט שונה, אך חשוב לזכור כי מדובר על נתח בעל טעמים טבעיים ומרקם נפלא, שלא כדאי לשנות יותר מדי.

 

אחרי הצלייה

נתח חזה אווז לאחר צלייה במנגל פחמים, צריך לנוח לפחות מספר דקות, על משטח בטמפרטורת החדר, כדי לספוג בחזרה את המיצים. כך הנתח נשאר עסיסי וטעים.

בכל מקרה, רצוי לפרוס את הנתח לאחר הצלייה לפרוסות דקיקות, או עבות אבל חשוב שהפריסה תתבצע רק לאחר מנוחה של מינימום 5 דקות, בתוך נייר אלומיניום מחוץ למנגל כמובן.

 

תוספות אפשריות

חזה אווז פרוס לפרוסות דקיקות יכול למלא בקלות כריך נפלא בתוך לחם, אך אפשר כמובן להגיש פרוסות עבות יותר בצלחת, לצד רוטב עשיר, תפוחי אדמה צלויים, או ירקות צלויים אחרים וסלט ירוק רענן לארוחה מושלמת.

מומלץ להגיש את הנתח השלם, כאשר הוא פרוס לפרוסות, על גבי קרש חיתוך גדול, או מגש נאה במרכז השולחן. מתקבל מראה מרשים ומגרה.

 

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות