BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לרולדת בשר ופטריות בטאבון

מחפשים מתכון שיפתיע את האורחים שלכם וידהים את בני המשפחה? בדיוק בשביל זה יש טאבון! במאמר זה נציג בפניכם מתכון לרולדת בשר ופטריות בטאבון שטעמו יישאר על החיך עוד זמן רב ויקצור שפע של מחמאות, וכל זה בקלות רבה במיוחד. עם טאבוני הגז של ברביקיו אנד מור תמיד יש משהו חדש ומפתיע, בריא ומזין ובעיקר ממש טעים להכין ולהגיש לשולחן עם ניחוח מדהים ומגרה. 

אחד המאכלים הפופולאריים והמתאימים ביותר להכנה בטאבון הוא רולדת בשר ופטריות בטאבון העטופה בבצק עלים פריך. זוהי מנה בריאה, מזינה ומשביעה מאד ומשלבת את הפריכיות הנימוחה והזהובה של הבצק עם העסיסיות של הבשר והפטריות ומתאימה לכל אירוח ולכל יום טוב. להלן מתכון מדהים לרולדת בשר עם פטריות בטאבון שיפתיע את האורחים שלכם בכל פעם מחדש:

מרכיבים

בשר
500 גרם  בשר בקר טחון
פטריות 
100 גרם  פטריות שמפיניון / פורצ’יני / שיטאקי 
בצק 
חבילה אחת  בצק עלים
מלית 
חצי חבילה  כוסברה
חצי חבילה  פטרוזיליה
יחידה אחת  בצל גדול 
כף אחת  שום כתוש 
שלוש כפות  שמן 
יחידה אחת  חלמון ביצה 
קמצוץ  שומשום
אופציונלי: כף אחת  פלפל ירוק חריף / אריסה 
כפית  כמון 
כף  פפריקה 
כפית וחצי פלפל שחור 
כפית  מלח
רוטב 
חצי יחידה  בצל 
חצי יחידה פלפל אדום מתוק 
חצי יחידה גזר 
שתי כפות  ציר בקר 
כף  שמן 
שתי כפות  קמח 

 

אופן ההכנה

בשלב הראשון קוצצים את הבצל, הפטריות, הפטרוזיליה והכוסברה דק דק. לאחר מכן מחממים שמן במחבת ומטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים את השום, הפטריות והבשר הטחון וקולים עד להשחמה קלה תוך כדי עירבוב. בהדרגה מוסיפים את שאר הירקות והתבלינים ובוחשים כדי למנוע מהבשר להצלות יותר מידי, הוא אמור להיות מבושל חלקית. מניחים את המחבת בצד להפסקת הבישול ופונים לעבוד על הבצק. על גבי משטח מקומח משטחים את יריעת בצק העלים ומחלקים לשלושה ריבועים.

בשוליו של כל ריבוע יוצרים חתכים קטנים עד שנוצרות רצועות במרווחים של 2.5 ס”מ ( עכשיו כל ריבוע צריך להראות כמו שטיח) . במרכזו של כל אחד מהם מניחים שליש מן הבשר הטחון המבושל למחצה ומתחילים לסגור עם הרצועות בהצלבה זה על זה בדומה לצמה. את שלוש הרולדות שקיבלנו מניחים בתוך שלוש תבניות אינגליש קייק, מורחים עליהן את החלמון ומפזרים מלמעלה מעט שומשום. במשך שבע דקות אופים את הרולדות בטאבון בחום של 200 מעלות צלזיוס ולאחר מכן מנמיכים את עוצמת החום ל- 170 מעלות וממשיכים לאפות כך עד שהרולדות מזהיבות. 

בזמן שהרולדות נאפות בטאבון, אנחנו מכינים את הרוטב. קוצצים לקוביות את הבצל, הפלפל האדום המתוק ואת הגזר, מטגנים על גבי מחבת את הבצל ולאחר שהוא מתאדה מעט מוסיפים לו גם את הפלפל והגזר, מצרפים את ציר הבקר ומערבבים עד להמסה מוחלטת ויצירת רוטב סמיך, מוסיפים ארבע כוסות מים קרים ומבשלים עד שהגזר מתרכך, כעשרים דקות בישול לערך. לאחר מכן, מכניסים עוד כוס מים נוספת של מים רותחים.

בקערה נפרדת, מערבבים את הקמח עם חצי כוס מים קרים עד שהוא נמס לגמרי, מוסיפים לרוטב את הכוס עם המים והקמח בהדרגה פנימה, תוך כדי בחישה. אם הרוטב יצא סמיך מדי ניתן לדללו במעט מים, ואם הוא דליל מדי, אפשר להוסיף עוד טיפונת קמח. את הרוטב יוצקים על גבי הרולדות המוכנות שיצאו מן הטאבון ומגישים חם ומהביל. 

באיזו פטרייה כדאי לבחור? 

כיום ניתן למצוא בכל חנות מכולת ובכל סופרמרקט סוגים רבים של פטריות מכל רחבי העולם, מן המזרח הרחוק, מאירופה וגם תוצרת ישראלית טעימה וטריה. להכנת רולדה אנו ממליצים על פורצי’יני, שיטאקי או שמפיניון, אך אם אתם עדיין מתלבטים באיזו פטרייה לבחור, דעו לכם שלא משנה באיזה סוג תבחרו, הפטרייה תמיד תעשיר את המנה שלכם בויטמינים ומינראליים חיוניים, טעם מיוחד ואנין ומרקם עשיר למנה. 

 

יתרונות טאבון הגז 

טאבון הגז הינו הגרסא המודרנית המתאימה לכל בית של טאבוני הפחם של פעם ששכנו בכל חצר בארצות רבות, החל מן המזרח התיכון וכלה במדינות מזרח אירופה. על גבי הטאבון אפשר להכין פיתות, לחמים, עוגות ומאפים וגם נזידים ומרקים. לטאבון יש יתרונות רבים, ואלו הם הבולטים שביניהם:

  • נוח וקל מאד לשימושטאבון הגז נוח וקל מאד לשימוש ואינו מצריך נסיון רב, מתאים גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום הבישול ורוצה להכין ארוחות טעימות ומזינות בלי להסתבך יותר מדי. בנוסף, הטאבון יכול לשמש לכם ככלי עזר, כשאתם מכינים בשרים על הגריל הטאבון יאפה עבורכם את הלחמים, הלחמניות, הפיתות והלאפות שאיתם תגישו את מנה ב- 100% הכנה עצמית בבית. 
  • ירוק ובריא לסביבה – שימוש בגז בישול הוא אחת הדרכים הפחות בזבזניות ופוגעות בסביבה הן מבחינת זיהום האויר והן מבחינת הצריכה האנרגטית. בדרך זו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם פועלים למען הסביבה ושומרים עליה נקיה ובטוחה. 
  • נייד וקל לאחסון – טאבון הגז מתנייד בקלות באמצעות רגליים המצויידות בגלגלים ( ישנו גם דגם מוקטן המותאם להנחה על משטח עבודה ) ואינו תלוי בנקודת חשמל, לכן תוכלו להציב אותו בכל מקום שבו נוח לכם לאפות ולבשל, וכשלא תזדקקו לו תוכלו לאחסן אותו בנוחות בארון או במחסן. 
  • טעמים וניחוחות עשירים – יש דברים שאפשר להכין רק בטאבון ולקבל מנה עשירה בטעם ובניחוח ממש כמו של פעם, כפי שהכרתם בבית אבא. הטאבון המודרני אמנם השתנה בצורתו ובחומרים המרכיבים אותו אך במהותו הוא עדיין אותו הדבר, ומי שמחפש את הטעם האותנתי המוכר לו מילדותו ימצא אותו בטאבון הגז.
ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם
0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות