BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכון לנתח פיקניה בגריל פחמים

מתכון לנתח פיקניה בגריל פחמים יכול להעניק לנו סעודה מושלמת ועסיסית, אך הוא דורש גם מיומנות מסוימת כדי שייצא כמו שצריך ולא יתייבש יתר על המידה.  במאמר הבא תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש, להכנת נתח פיקניה מושלם בגריל הפחמים שלכם! נתח הפיקניה אינו נחשב בין הנתחים הכי מוכרים במדינת ישראל, ולמרות זאת מדובר באחד הנתחים היותר איכותיים שקיימים. מקורו של הנתח הוא בארגנטינה, וזאת למרות שעבור רבים הוא מזוהה עם ברזיל. הנתח ממוקם בחלק האחורי של גב הפרה, ובארץ לרוב מכנים אותו “שפיץ צ’אך” או “נתח מספר 15”.

 

מהו נתח הפיקניה?

אם תשאלו את הקצב הקרוב לביתכם, הוא בוודאי יציג לכם את הנתח גם בשמות “שפיץ צ’אך” או ,נתח 15″, שהרי שניהם שמות נפוצים לפיקניה במדינתנו. מקורו של הנתח הוא במחוז ספציפי בארגנטינה, והשם “פיקניה” במקור – הוא שמו של המקל שבאמצעותו הבוקר היה נוגע באותו חלק בגוף הפרה כדי להוביל אותה. נתח הפיקניה הפך לפופולארי במיוחד בשנות ה- 60, וכיום יש מגוון מדינות שבהן הוא נחשב לנפוץ במיוחד. את הנתח ניתן לזהות לפי פס השומן השומר עליו עסיסי, וזאת למרות שאחוז השומן הכללי בנתח הוא נמוך יחסית.

 

הכנת נתח פיקניה בגריל פחמים

כשאנו צולים נתח פיקניה על גבי גריל פחמים עלינו לדעת מה אנו עושים, מכיוון שבסופו של דבר מדובר בנתח עם אחוז שומן נמוך – ולכן הוא עלול להתייבש בקלות.

עומדות בפנינו שתי אופציות כשאנו צולים את הנתח, הראשונה היא לצלות אותו בתור נתח שלם, והשנייה היא לחתוך ולצלות על שיפודים.

צלייה באמצעות שיפודים

במידה ואתם מתחברים יותר לצלייה באמצעות שיפודים, באפשרותכם לפרוס את הנתח לפרוסות, קוביות או רצועות.

אנו ממליצים לחתוך את הנתח לרצועות הכוללות בהן את החלק השומני, ולאחר מכן לשפד על שיפודי עץ או מתכת.

צליית השיפודים צריכה לארוך כ- 3 דקות לכל אחד מהצדדים, וזמנים אלו יכולים להשתנות בהתאם למידת העשייה האהובה עליהם כמובן.

צלייה כנתח שלם

השיטה השנייה היא צלייה כנתח שלם, והיא צריכה להיעשות בטמפרטורה נמוכה יחסית.

בגריל פחמים זה לא פשוט לשלוט בעוצמת הבערה, אך בגרילים מתקדמים יחסית יש גם מדחום מובנה שיכול לעזור לנו בכך.

המלצה נוספת היא להשתמש במדחום דוקרן, שאותו נועצים בנתח הבשר כדי לדעת מהי הטמפרטורה הפנימית (צריכה להיות בערך 55 מעלות צלזיוס).

לאחר שחיממנו את הגריל לעוצמה נמוכה, נניח את נתח הפיקניה על גבי רשת הצלייה ל- 20 דקות – כשהוא על צידו השומני.

לאחר מכן נהפוך את הנתח ונצלה אותו 5 דקות נוספות.

כשסיימנו את הצלייה, נסיר את הסטייק מרשת הצלייה ונניח לו “להירגע” מספר דקות – כך שהנוזלים יספיקו להיספג בחזרה אל הנתח.

 

כיצד מתבלים נתח פיקניה?

יש מתכונים רבים שניתן למצוא באינטרנט לנתח פיקניה, ואנו הבאנו לכם את המתכון המועדף עלינו.

החומרים הדרושים הם חרדל דיז’ון, דבש, שמן זית, שיני שום כתושות, פלפל ומלח.

את החומרים הללו נהפוך למרינדה עסיסית, ואותה נספיג בנתח הפיקניה שלנו לאחר שביצענו חתכים בצורת שתי וערב.

השיטה הכי טובה היא ממש להשרות את הנתח במרינדה ללילה שלם, כך שכל הטעמים ייספגו בצורה המיטבית.

במידה והשארתם את הנתח במקרר כמה שעות, אל תשכחו להביא אותו לטמפרטורת החדר לפני הצלייה!

 

כיצד מגישים נתח פיקניה צלוי

מנה מאוזנת צריכה לכלול חלבון, פחמימה וירקות.

אנו ממליצים להגיש את נתח הפיקניה בתוספת פירה או תפוחי אדמה צלויים, שיעניקו לנו את החיזוק הפחמימתי הדרוש.

בנוסף, משפחת הירקות יכולה להיות מיוצגת במספר דרכים שונות לבחירתכם:

  • סלט ערבי קצוץ המוגש בצד
  • ירקות צלויים בתנור – אנטיפסטי
  • ירקות צלויים בגריל – אפשר על שיפודים
  • תוספת של שעועית ירוקה
  • הגשה על מצע עלי חסה ובייבי

גריל פחמים – היום ופעם

המונח “גריל פחמים” עשוי להזכיר לנו את אותם מנגלים מלבניים שהיו נמכרים בקיוסקים בעבר, והיו מספיקים למספר שימושים בודדים לפני שהיו מאבדים צורה ומחלידים לחלוטין.   העניין הוא שהיום גרילי פחמים הם משהו אחר לחלוטין, ואנו מדברים על מתקנים משוכללים המעניקים לנו חוויית צלייה יוצאת מגדר הרגיל. בין אנו מעוניינים לצלות נתח פיקניה, עופות, דגים, או ירקות – גרילי פחמים יעניקו לנו טעם אותנטי וייחודי בכל צלייה.

בין השאר, גרילי הפחמים של היום מצוידים במערכת איסוף שומנים, ידיות מבודדות, גלגלי נשיאה, מדחום מובנה, ואלמנטים נוספים שהופכים אותם לנוחים ויעילים. בעבר, האתגר הגדול ביותר שלנו היה להצית את גריל הפחמים, ואילו היום נוכל לרכוש מציתי פחמים מיוחדים ברשתות השונות.

מתכון לנתח פיקניה בגריל פחמים

גריל פחמים איכותי

כאמור, גרילי פחמים עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות, וכיום מדובר במתקנים משוכללים המעניקים לנו חוויית משתמש יוצאת מגדר הרגיל. יש מגוון יצרניות המציעות לנו גרילי פחמים, ועלינו לדעת כיצד לבחור בצורה נכונה מתוך המגוון הזה.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים:

 

נתחו את דפוסי השימוש שלכם

בעוד חלק מהאנשים משתמשים בגריל הפחמים שלהם אחת לחצי שנה, אחרים עושים בו שימוש בכל שבוע, ומארחים עשרות אנשים לאירועי ברביקיו מהנים. דפוסי השימוש שלנו ישפיעו ישירות על הגריל הנחוץ לנו, ואם אנו לא משתמשים בו יותר מדי – כנראה שלא נצטרך להוציא כסף על גריל גדול ומקצועי.

ייתכן מאוד שיתאים לנו דווקא גריל קומפקטי שייעשה את העבודה היטב, וגם יוכל ללוות אותנו לקמפינג וטיולים. לעומת זאת, אם אנחנו צריכים להכין כמויות בשר גדולות בו זמנית, נעדיף שיהיה לנו בגינה גריל פחמים מפואר ומקצועי – שיוכל לספק את הסחורה.

 

דעו כיצד להשתמש נכון בחוות דעת

כולם יודעים שהדרך הטובה ביותר לקבל חוות דעת היא מקור ראשון, למשל בן משפחה או חבר שכבר מכיר את המוצר שבו אנו מתעניינים. יחד עם זאת, האופציה הזו לא תמיד זמינה עבורנו, ואז עלינו לעשות שימוש בכלים דיגיטליים.

בלחיצת כפתור אינטרנטית אנו יכולים לקבל עשרות ומאות חוות דעת, אך לא תמיד נוכל לדעת לגבי האובייקטיביות שלהן. כדי לקבל תמונה מדויקת, אנו ממליצים תמיד להצליב חוות דעת ממספר מקורות שונים – למשל פייסבוק, גוגל, אתר העסק, אתר “מדרג” ועוד.

 

העדיפו מותג איכותי

המותג הוא זה שייקבע את אורך החיים של גריל הפחמים שלכם, ולכן אנו לא ממליצים להתפשר עליו גם אם זה אומר לשלם מעט יותר. אפשר להביט על זה בצורה הבאה: האם אתם מעוניינים שהגריל שלכם ילווה אתכם מספר שנים, או שאתם מעוניינים בגריל שיתבלה לאחר כמה חודשים או שנה? לעתים, מחיר זול יכול לעלות לנו ביוקר בטווח הארוך.

 

בררו על אחריות והוצאות נלוות

לרוב, יצרניות מובילות של גרילי פחמים מעניקות לנו אחריות תקופתית אוטומטית, אך בכל זאת זה משהו שתמיד כדאי לוודא! האחריות מאפשרת לנו להיות רגועים בעת הרכישה ואחריה, מכיוון שהיא מכסה פגמים שונים שאינם בשליטת היצרן. כמו כן, אנו ממליצים לחשוב על עלויות נלוות לגריל הפחמים שלנו, למשל כיסוי איכותי, כלי ניקוי, כלי הכנת מזון ועוד.

ינואר 15, 2024
יש לכם שאלות?
השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם