BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להשיג את הטמפרטורה המושלמת לצלייה של נתחי בשר שונים

צלייה מוצלחת תלויה בראש ובראשונה בטמפרטורות מושלמות, אחידות ויציבות אשר צולות את הבשר מבחוץ אך משאירות אותו נימוח ועסיסי מבפנים. במאמר זה נלמד אתכם איך להשיג את הטמפרטורה המושלמת לצלייה של נתחי בשר שונים על גבי גריל פחמים וטיפים נוספים. 

 

טמפרטורה מושלמת לצלייה של נתחי בשר שונים 

כאשר אנו מדברים על השגת הטמפרטורה המושלמת, חשוב לציין כי גריל המבוסס על גז וחשמל יגיע לטמפרטורה הרצויה בתוך זמן קצר בלחיצת כפתור. דגמים מסויימים של גרילים ומעשנות בשר אף מצויידים בחיבור לאפליקציה המעדכנת אתכם ברמת הטמפרטורות ובמשך זמן הצלייה שעוד נותר. לכן, כאשר אנחנו מדברים על השגת טמפרטורה רצויה שלא באמצעים דיגיטליים, אנחנו כמובן מדברים על גריל הפחמים

 

טמפרטורה מושלמת בגריל הפחמים

ישראלים רבים מרגישים כי גריל אמיתי הינו גריל המבוסס על פחמים, מתקשים לוותר על הטעם והניחוח הייחודיים שמתקבלים ממנו, ומעדיפים אותו למרות היתרונות שבגרילי החשמל והגז. בשונה מהגרילים המודרניים הנדלקים בלחיצת כפתור ומגיעים לטמפרטורה הרצויה בתוך דקות ספורות ושומרים עליה יציבה ואחידה, השגת הטמפרטורה הרצויה על גבי גריל הפחמים היא אמנות של ממש הנרכשת באמצעות נסיון ומיומנות הבאים עם הזמן.

 

טמפרטורה אידיאלית של בשרים

לפני הכל, חשוב לדעת לאיזו טמפרטורה אתם שואפים להגיע ולמשך כמה זמן. דגים יש לטגן בחום גבוה אך למשך זמן קצר, עופות שלמים יש לצלות בחום גבוה לזמן קצר ולאחר מכן יש להנמיך את הטמפרטורה ולצלות לאורך שעה לפחות, בעוד שחלקי עוף כגון חזה, כנפיים וירכיים יש לצלות במשך כעשרים דקות בחום גבוה. מאחר ולכל בשר יש טמפרטורה אחרת לגמרי שבה הוא אמור להיצלות ומשך זמן הכנה, לקחנו לדוגמא מספר נתחים מובחרים שכולם אוהבים להכין: סטייק אנטרקוט בעובי 4.5 סנטימטר, דגים שונים, עופות שונים וקבב ובדקנו את הטמפרטורה האידיאלית להכנתו על פי דרגת העשייה:

 

סטייק אנטרקוט בעובי 4.5 ס”מ רייר מדיום רייר מדיום מדיום וול וול דאן
זמן  שתי דקות מכל צד כשלוש דקות מכל צד שלוש וחצי עד ארבע דקות מכל צד ארבע דקות חמש דקות
טמפרטורה  48 מעלות  54 מעלות  60 מעלות  65 מעלות  68

 

דג דג שלם נתח סלמון דג מצופה בקראסט
זמן 10-15 דקות  15-20 דקות  25 דקות 
טמפרטורה 200 מעלות  200 מעלות  200 מעלות 

 

עופות  עוף שלם חלקי עוף ( כנפיים, חזה, ירכיים ) שיפודי פרגיות 
זמן את העוף השלם יש לצלות בחום גבוה עד ל- 1/2, לאחר מכן להנמיך את חום האש ולצלות למשך שעה עד שעה וחצי כנפיים וירכיים יש לצלות משני הצדדים למשך שלוש עד חמש דקות עד להשחמה, אך החזה יש לצלות כשתי דקות מכל צד שיפודי פרגיות ניתן לצלות למשך ארבע דקות מכל צד ( שימו לב שצריך לצלות סביב כל השיפוד 
טמפרטורה בין 200 ל- 180 מעלות 180 מעלות 180 מעלות 

 

מוצרי בשר בקר טחון  קציצות  המבורגר  קבב 
זמן קציצות קטנות יש לצלות כשתי דקות מכל צד אם ההמבורגר דק יחסית יש לצלותו עד שלוש דקות לכל צד, אם הוא עבה ובשרני, יש לצלותו חמש דקות מכל צד, תלוי גם ברמת העשייה המבוקשת קבב יש לדאוג שהוא עשוי מכל צדדיו ולכן יש לסובבו בכל פעם על צד אחר, כשתי דקות לכל צד.
טמפרטורה 200 מעלות 200 מעלות 200

 

הכנת הגריל והגחלים

על מנת להגיע לטמפרטורה האידיאלית עבור הבשר שלכם, תחילה יש להכין את הגחלים לצלייה. להלן מספר טיפים להכנת הגריל לפני הצלייה:

  • שימוש בדלי פחמים להבערה בטוחה ויעילה – להבערה בטוחה ויעילה של הפחמים מומלץ להשתמש בדלי פחם אשר מרכז את הפחמים למקום גלילי וצר להגברת החום ולקיצור התהליך. לאחר שהגחלים לוהטות, שופכים אותן בזהירות לתוך הגריל. 
  • חלוקה של גריל הפחמים לנקודה חמה וקרה – לאחר ששפכתם את הגחלים לתוך הגריל, חלקו את פנים הגריל לנקודה שבה רוב הגחלים יצטופפו ונקודה שבה הם יהיו דלילים יותר, או השאירו אותה ריקה לחלוטין. בדרך זו, הגריל שלכם יהיה מחולק לאיזור לוהט ואיזור ‘קריר’ יותר כדי לאפשר למנות הבשר להצלות בטמפרטורות שונות. 
  • סגרו את הגריל – במידה והגריל שלכם בעל מכסה, סגרו אותו לבטיחות מלאה. בדרך זו חפצים או ניירות מתעופפים לא יוכלו ליפול לתוכו ולהדלק, והמזון שהנחתם בפנים נצלה במהירות גדולה יותר ובחום רב יותר. 
  • מאוורר  –  במידה ויש לכם גריל המכיל מאוורר בתחתיתו, דאגו לפתוח אותו, האוורור מלבה את הגחלים ושומר שלא יתקררו. 

 

לאחר ההכנה 

יש מארחים הנוקטים בשיטת מכל הבא ליד, כאשר המנה יורדת מן הגריל היא מונחת במרכז השולחן וכל אחד יכול לחטוף לו כרצונו, אך במידה ואתם מעוניינים שהארוחה תתחיל ביחד, כשלכל אחד יש את הסטייק ברמת העשייה הרצוי לו ממתין לו בצלחת, יש צורך בהמתנת הבשר. כדי שהבשרים הממתינים לא יתקררו או ימשיכו להתבשל מעבר למידת העשייה הרצויה, ניתן לקנות רשת קומה שניה לגריל שם ניתן יהיה להניח אותם מבלי לאבד מעסיסיותם או מהטעם והניחוח הנפלא.

 

גריל הגז וגריל חשמלי 

במידה ותרצו נוחות ומהירות בזמן שאתם עושים ‘על האש’  לכל המשפחה והחברים, תמיד תוכלו לשקול לרכוש גריל גז או גריל חשמלי. גרילים אלו נדלקים בלחיצת כפתור, מגיעים לטמפרטורה המבוקשת ללא מאמץ ובזמן קצר ולאחר מכן הם שומרים על החום לאורך זמן ביציבות רבה. בנוסף, הם לא זקוקים לפחם מלכלך ומזהם וחוסכים לכם את הטרחה שבהבערתו ושמירת הטמפרטורה שלו. לחלק מן הדגמים גם יש חיבור לאפליקציה ליתר נוחות. 

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות