BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמצעי בטיחות להפעלת גריל גז או מעשנת בשר

רכשתם גריל גז או מעשנת בשר? מעולה, כדי שתוכלו ליהנות מהם בבטחה ולשמור על עצמכם ועל המשפחה, אספנו עבורכם מספר טיפים להדלקה בטוחה כדי שתוכלו לחזור וליהנות מהם גם בפעם הבאה. להלן אמצעי בטיחות להפעלת גריל גז או מעשנת בשר שיבטיחו את שלומכם ואת שלום משפחתיכם בכל פעם שאתם רוצים להכין ארוחה טעימה. 

 

אמצעי בטיחות להפעלת גריל גז או מעשנת בשר 

הכנת בשרים ומעדנים בגריל גז ובמעשנת בשר הם אחד הדברים המהנים והטעימים שיש. כיף לארח ולהכין מטעמים למשפחה ולאורחים בקלות רבה ובלי מאמץ. אך כדי שכולם יהיו בטוחים חשוב לשמור על כמה כללי מפתח חשובים ולנקוט בכל אמצעי בטיחות להפעלת גריל גז או מעשנת בשר כדי שהבילוי הנהדר לא ייקטע בשל אירוע מצער של פציעה או התלקחות. 

מיקום נכון 

עוד לפני כל דבר אחר חשוב למקם את גריל הגז או המעשנת במקום בטוח שאין בו וילונות, גזיבו, יריעות בד או ברזנט להצללה או כל דבר אחר שיכול להתעופף וליצור מגע עם החום הרב העולה מן הגריל. מקמו אותם רחוק מדשא או צמחיה, ענפי עצים או צמחים מטפסים גם הם עלולים להיות מסוכנים ולהתלקח, לכן יש למקם את הגריל או המעשנה אך ורק במקום בטוח ומוגן. 

עשן 

גריל הגז פולט כמות קטנה משמעותית של עשן לעומת גריל הפחמים לדוגמא, אך בכל זאת בזמן שהצלייה בעיצומה הוא מפיק כמות מסויימת של עשן ואדים הבוקעים מן הלחות שבמזון הנצלה. המעשנת פולטת כמויות מסויימות של עשן על פי טיב השבבים המצויים בה, הטמפרטורה ואופי ההכנה. כך או אחרת מומלץ למקם את הגריל והמעשנה באופן כזה שלא יטריד את השכנים שגרים סביבכם או יהיה ממש מתחת לחלון אלא במקום מאוורר היטב. 

קרקע יציבה 

חשוב מאד למקום את הגריל או המעשנת על קרקע יציבה, רצוי רצפה או דק, ולמנוע כל אפשרות שרוח או מכה ממישהו שעובר בסביבה יהפכו אותו ויפילו אותו לרצפה. כמו כן, אל תרשו לילדים ( או למבוגרים ) לשחק בכדור או לרוץ ולהתרוצץ ליד הגריל או המעשנת בזמן שהיא פועלת ואתם עסוקים בהכנת המזון, בקשו מהם לשמור מרחק. 

תקינות צנרת הגז

אחת לתקופה וודאו שצנרת הגז מחוברת כהלכה ואין קרעים או חורים בצינור הגז. דליפת גז מורגשת מיד כשריח חריף עולה כשמדליקים את הברז. אל תסמכו על האויר הפתוח, וודאו כי הכל תקין ואם יש לכם חשד, אל תפעילו אותו עד שטכנאי או גורם מקצועי כל שהוא יבדוק זאת עבורכם. 

שבבי העץ במעשנת

שבבי העץ במעשנת חייבים להיות ממקור אמין, ניתן לרכוש אותם בחנויות המקצועיות או להזמינם דרך אתר האינטרנט. בישראל פועלות מספר חברות אשר מייצרות בעצמן את שבבי העץ באופן מקצועי או מייבאות מחו”ל. לעולם אל תשתמשו בגזם שנאסף מגינתכם או מגינת השכן כי ‘עץ זה עץ’ ולעולם אל תבעירו במעשנת חלקי רהיטים ישנים או קרשים שנשארו מל”ג בעומר, מתכות ממסמרים, דבקים וצבעים כימיים עלולים להיות רעילים, ולא כל עץ שהרגע נגזם הינו מתאים לעישון, רובם עוברים עיבוד וייבוש לפני שהם הופכים מותרים לשימוש, שלא לדבר על בקטריות, פטריות, חזזיות  וחיידקים שאינם צריכים למצוא את דרכם למזון שלכם. 

קריאת הוראות היצרן 

חשוב מאד לקרוא היטב את הוראות היצרן לפני ההפעלה. הוראות היצרן מלמדות אתכם כיצד להפעיל את המוצר נכון ובצורה תקינה, למנוע בלאי או הרס המכשיר שקניתם במיטב כספכם, ותחזוקה נאותה שלו כדי שתוכלו ליהנות ממנו לאורך זמן. במידה ואיבדתם את ההוראות, לרוב ניתן למצוא אותן באינטרנט עם הקלדת דגם המכשיר. 

ריקון מגש איסוף השומן

אם יש לכם מגש לאיסוף שומן במוצר דאגו לפנות אותו מידי שימוש. שומן רב שהצטבר במגש עלול להתלקח ולגרום ללהבה גדולה, וחבל. ישנם דגמים שבהם ניתן לרכוש מגש לאיסוף שומן בנפרד, וזה שווה את ההוצאה מכיוון שהוא חוסך עבודת נקיון קשה. 

ניקיון ותחזוקה 

מכשיר מתוחזק ונקי יעבוד בצורה בטוחה ובריאה יותר. דאגו לסלק שאריות מזון, פיח, שומן שרוף ועוד מכל חלקי המוצר על מנת שלא יזהמו את הארוחה הבאה שלכם ורוקנו אותם לשקיות אטומות במקום לביוב כדי להמנע מסתימות. השליכו את השקיות לפחים אטומים למניעת משיכת חטטני זבל כגון תנים, חתולים, שועלים ואף קיפודים. 

תברואה ונקיון סביב הגריל 

אם יש לכם דשא או צמחייה בסמוך לגריל דאגו לכסח ולקצץ אותם, אל תניחו לשאריות מזון להתפזר סביבו כדי לא למשוך ג’וקים ועכברים. דאגו כי המשטח אינו חלק או רטוב כשאתם עומדים עליו, וכי אין בו גורמים מכשילים כמו צעצועי חצר או כל מיני כלי עבודה מפוזרים שיכולים להפריע לכם. 

הצבת מטפה כיבוי אש בקרבת מקום 

תמיד החזיקו מטפה אש בקרבת מקום, לא קרוב מדי, כיוון שהמטפה רגיש לחום, ורצוי גם ללמוד כיצד להשתמש בו. שפיכת מים על גריל שיצא משליטה אסורה בהחלט מהסיבה שהמים ישטפו את השומן הבוער וישפכו אותו לכל עבר, לכן השתמשו אך ורק במטפה בטיחותי. 

שימרו על בטיחות הילדים 

לעולם אל תרשו לילדים ‘להחליף אתכם רגע’ גם אם הם גדולים, אל תרשו לילדים לשחק בקירבתכם בזמן שאתם מבשלים ואל תשאירו חומרי בעירה בלי השגחה בסביבתם, אם הם סקרנים ורוצים לעזור, דאגו שילבשו כפפות הגנה מחום ולא יתקרבו יתר על המידה אל האש וזכרו שגם העשן עצמו גם אינו בריא עבורם ואל תשאירו את הגריל או המעשנת עובדים ללא השגחה, גם אם המעשנת צריכה לעבוד מספר שעות, בידקו אותה לעיתים תכופות. 

אביזרים לגריל
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות