BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עצות צלייה למתחילים: שליטה ביסודות הבישול בחוץ

אין דבר יותר נפלא מאשר לצאת בשעת בוקר מוקדמת, או אחר צהריים נעים אל הגינה או המרפסת, להדליק את האש ולהתחיל להכין מטעמים נפלאים לעצמכם, למשפחתכם ולכל האורחים. באמצעות גריל גז, חשמל או פחמים, כל אירוח אצלכם הופך למסיבה וכל ארוחה למעדן. במאמר זה נעניק לכם מספר עצות צלייה למתחילים על מנת שגם אתם תגיעו למיומנות שליטה ביסודות הבישול בחוץ.

 

גריל אצלכם בחצר 

איזה כיף להכין בשרים, דגים, עופות ואפילו ירקות צלויים באויר הפתוח אצלכם במרפסת או בחצר. כל ריחות הטיגון והצלייה נשארים בחוץ והמטבח הפנימי נשאר נקי. בנוסף, הכי כיף להשתלב בשיחה הקולחת בין החברים הממתינים לארוחה על כוס בירה טובה ולא להרגיש שאתם מפסידים משהו מהרכילות הכי עדכנית. זו הסיבה שבגללה הגריל בעיני הרבה מאד ישראלים הוא הדרך הטובה ביותר לבלות עם המשפחה והחברים ביום יפה.

 

עצות צלייה למתחילים

על מנת שגם אתם תוכלו לארח בכיף את כל המשפחה והחברים ל’על האש’ אצלכם, אספנו מספר עצות צלייה למתחילים שיסייעו לכם לארגן, לתכנן וליצור את האירוח המושלם ולדאוג שכולם נהנים, שבעים ומרוצים:

בחירת הגריל המושלם עבורכם 

ישנם עשרות דגמי גריל שמהם אתם צריכים לבחור את האחד שמתאים לכם במיוחד. ישנם שלושה סוגים עיקריים של גריל והם:

  • גריל פחמים – הגריל הקלאסי האהוב כל כך על ישראלים, אשר בעיניהם אין תחליף לטעם הייחודי שמעניקים הפחמים לבשר. גריל הפחמים מגיע לחום גבוה כשהגחלים לוהטות והשומן הנוטף עליהן הוא זה שיוצר את הטעם המעושן האהוב. 
  • גריל גז גריל הגז מתאים מאד לגינות קטנות ומרפסות, הוא אינו מייצר עשן ( אם כי כשפותחים אותו בוקעים ממנו אדים ) הוא מעניק חום אחיד ורציף, וריח הטיגון והצלייה פחות מורגש. זה מתאים במיוחד למי שלא מעוניין להפריע לשכנים או בעצמו סובל מרגישות לריחות חריפים. 
  • גריל חשמלי – בדומה לגריל הגז, הגריל החשמלי נדלק במהירות, מגיע לטמפרטורה גבוהה בתוך זמן קצר ושומר עליה יציבה. גם הגריל החשמלי אינו מייצר עשן אלא אדים, והוא מאפשר צלייה נוחה ונעימה ללא ריחות חריפים. 

מעשנת בשרים 

גם גרילאים מתחילים יכולים ליהנות מעישון בשרים. מעשנת בשרים אופקית יכולה לתפקד גם כגריל וגם כתנור אפיה כשצריך. עישון בשרים מעניק לבשר טעם ייחודי שיפתיע את האורחים שלכם ויקצור מחמאות כמעט ללא מאמץ. 

בחירת המתכונים הכי נכונים עבורכם 

כמו כל דבר בחיים, גם בעולם המתכונים יש רמות קושי שמהם תוכלו לבחור. גם מתכונים קלי הכנה יהיו טעימים ומטריפים וישמחו את לב האורחים, וככל שתצברו יותר נסיון תוכלו להתקדם למתכונים יותר ויותר מורכבים. 

 

שליטה ביסודות הבישול בחוץ 

על מנת שהאירוח אצכלם יהפוך לחוויה מהנה במיוחד, כדאי שתגיעו למיומנות שליטה ביסודות הבישול בחוץ. יש יתרונות רבים מאד בהעברת מיקום הכנת האוכל אל מחוץ לבית, החל ממניעת ריחות רעים של טיגון וצלייה בתוך הבית וצמצום גורמי רעש ולכלכוך. כאשר אתם מבשלים בחוץ המטבח הפנימי נשאר נקי, וכשהאורחים באים, הרבה יותר נעים. אך מה כדאי לכם לבשל מחוץ לבית במרפסת או בחצר? 

  • צליית בשרים – צלייה בחוץ על הגריל של נתחי בקר, דגים ועופות הם הדרך האידיאלית להכינם. הטעם המתקבל מן הצלייה עז ועסיסי ואהוב מאד על הישראלים. קל, נוח ומהיר להכין אותם כשהאורחים מגיעים רעבים, והניחוח מוסיף ומגרה את תיאבון כשהם יושבים וממתינים ליד השולחן עם המתאבנים. 
  • צליית ירקות – ניתן להכין עשרות מנות בריאות, צבעוניות ומזינות שמבוססות על ירקות כגון פטריות ממינים שונים, חצילים, תירס, עגבניות, פלפל, בצל, בטטה ותפוח אדמה. הם יכולים לשמש כמנה העיקרית או כמנת צד טעימה. 
  • אפייה – ניתן גם לאפות בגריל לאפות פיצות, פשטידות, לאפות, עוגות ועוד המון מאפים משביעים לקינוח או להגשה לצד הארוחה. 
  • תוספות ומרקים – ניתן להעזר בפלטה מיוחדת על מנת להכין תוספות ומרקים בזמן שאתם מטפלים בבשר הנצלה. תוכלו להכין פאייה ( ארוחה ספרדית המוגשת במחבת ) נזידים ותבשילי פרוייקה, מרקים עשירים ועוד. 
  • קינוחים לוהטים – ניתן להכין קינוחים מפתיעים וטעימים במיוחד כגון תפוחים אפויים, ערמונים קלויים, פאי מסוגים שונים ועוד. 

 

האירוח המושלם 

עושים את צעדיכם הראשונים בתחום האירוח? להלן מספר טיפים לאירוח מושלם שתמיד עובדים:

  1. תכנון מוקדם – אירוח מושלם מתחיל בתכנון מראש מספר ימים לפני מועד האירוח. תחילה, עליכם לברר מי מגיע, האם יש לכם חברים הסובלים מאלרגיות למזון, נמצאים במשטר דיאטה קפדנית עקב בעיות בריאות, מעדיפים אורח חיים טבעוני או צמחוני או שיש להם ילדים שבוודאי ישמחו לאכול את האוכל שהם הכי אוהבים. 
  2. מתכונים מתאימים – לאחר בירור מקיף על ההעדפות האישיות של האורחים, הגיע הזמן למצוא מתכונים מתאימים. כשאתם בוחרים את המתכונים המועדפים עליכם הקפידו לקרוא את כל הוראות ההכנה כדי שלא תופתעו לפתע שאחד השלבים דורש השרייה או צינון ממושכים במקרר דווקא כשהאורחים עומדים כבר להגיע. 
  3. התאמת המשקאות – בחרו משקאות שמשתלבים היטב עם המזון המוגש, במידה והאוכל הינו מעודן ובעל טעם מרומז, תוכלו להעזר ביין, אך אם הוא בעל טעמים עזים, שומניים, מלוחים או חריפים, עדיף להתמקד בבירות, בעראק או בוודקה. 
  4. מוסיקה ואוירה – בנוסף למזון ולמשקאות, חשוב לבחור את סגנון המוסיקה המועדף עליכם ועל האורחים שלכם. אם לכם ולאורחים יש סגנון מוסיקלי משותף, בחרו בו, אך אם האורחים שלכם מגיעים מרקעים שונים ומסגנונות מוסיקאליים מועדפים שונים, הקפידו להשמיע מוסיקה בעלת מכנה משותף רחב, כגון קלאסיקות מודרניות או שירי ארץ ישראל הטובה, אשר מייצרים אוירה נינוחה ונעימה לאירוח מושלם. 
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות