BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא למידת העשייה המושלמת במעשנת בשרים

מעשנות בשרים הפכו לפופולאריות בשנים האחרונות, והן משמשות מתקן צלייה יעיל במיוחד, ולעתים גם סמל סטטוס המסמל ניסיון ומקצועיות. גם מי שאינו מקצוען ומנוסה במיוחד בהחלט יכול לרכוש ידע לגבי אומנות הצלייה – ולהכין מזון ברמה גבוהה במיוחד.

מעשנות הבשרים של ימינו הן משוכללות, ומצוידות בפיצ’רים שהופכים את מלאכת הצלייה לפשוטה הרבה יותר מפעם.במאמר הבא, ריכזנו עבורכם את המדריך המלא למידת העשייה המושלמת במעשנת בשרים!

 

מעשנות בשרים מהן?

מעשנות בשרים נכנסו לאופנה לאחרונה, יחד עם מגמת ההתעסקות המוגברת בבשר וצלייה. שיטת עישון הבשר היא אינה חדשה כלל, ולמעשה – היא מלווה את האנושות כבר מאות שנים, כשבמקור מטרת העישון הייתה שימור המזון לתקופות ארוכות. מעשנות בשרים מאפשרות למזון לספוג את העשן תוך שהוא נצלה בצורה איטית מאוד, וזה הופך אותו לעמיד בפני קלקול לזמן רב. כיום ניתן למצוא מעשנות בשרים הפועלות על פחם, על גז, או על כפיסי עץ דחוסים המכונים “פלאטס”.

 

המדריך המלא למידת העשייה המושלמת בגריל פחמים

כשאנו מדברים על צלייה למידת העשייה המושלמת במעשנת הבשרים שלנו, יש מספר מושגים חשובים שכדאי לנו להכיר!

 

דוקרן מדחום

דוקרן מדחום, הוא מכשיר פשוט הננעץ בנתח הבשר שלנו ומאפשר לנו לדעת מהי הטמפרטורה בתוכו. באופן זה, ביכולתנו לקבל אינפורמציה מדויקת על תהליך הצלייה, מבלי שנצטרך לדקור את הבשר, לחתוך אותו או לנסות לנחש מה קורה בתוכו.

 

I-GRILL

מתקן ה- I-GRILL של חברת WEBER שינה את פני ענף הצלייה, והפך את התהליך לחווייתי ופשוט במיוחד. מדובר במתקן בלוטוס’ המתיישב על הגריל שלנו, ומתחבר באופן אלחוטי למדי חום הנעוצים בנתחי הבשר (ניתן לחבר למספר נתחים!). המתקן שולח את הטמפרטורה אל אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלנו, המאפשרת גם מעקב רציף, כיוון שעון עצר, קבלת גרפים וסטטיסטיקה ושיתוף מתכונים!

 

צלייה בשיטה המסורתית

השיטה המסורתית לא עושה שימוש באמצעים טכנולוגיים, ומסתמכת בעיקר על מיומנות האדם הצולה את המזון. באופן זה אנו צריכים להשגיח ויזואלית על נתחי הבשר, ולנסות להבין מתי הם הגיעו למידת העשייה המושלמת. אנשים שצולים בשר זמן רב, יודעים להגיע למידת עשייה טובה ע”י היכרות עם מתקן הצלייה, זמני הצלייה, וסוג נתחי הבשר. נתחי בשר שומניים יכולים להגיע למידות עשייה גבוהות יותר מבלי להתייבש, ואילו נתחים רזים יחסית – רצוי לצלות עד מידת M (מדיום) ולא מעבר.

 

מידות עשייה של בשרים

במידה ואנו מעוניינים לשפר את מיומנות הצלייה שלנו, כמובן שעלינו להכיר את מידות העשייה המקובלות בעולם זה. מהן המידות הנפוצות שבעזרתן אנו מדרגים את צליית הבשר?

 

רייר – R

דרגת הצלייה הקלה ביותר, שבה אנו צורבים מעט את הבשר – כך שחלקו החיצוני מעט עשוי וחלקו הפנימי נא לחלוטין.

 

מדיום רייר – MR

בדרגה זו אנו צולים את הבשר כך שמעטפתו החיצונית הופכת להיות עשויה, וחלקו הפנימי עדיין נא ואדום.

 

מדיום – M

מדיום היא מידת עשייה פופולארית לנתחים רבים, ובה כל חלקו החיצוני של הבשר עשוי היטב, וחלקו הפנימי מעט נא.

 

מדיום וול – MW

מידה זו והמידה שאחריה – מתאימות בעיקר לנתחים שומניים. בדרגה זו אנו צולים את הבשר כך שחלקו החיצוני עשוי לגמרי, וחלקו הפנימי עשוי עד לקבלת צבע ורדרד – אפור.

 

וול דאן – WD

מידת עשייה זו היא הגבוהה ביותר, ובה חלקו החיצוני של הבשר עשוי היטב ואפילו חרוך. חלקו הפנימי של הבשר גם הוא עשוי היטב, וצבעו יהיה אפור וללא חלקים נאים.

Weber-SmokeFire-cooking-grate-levels
די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות