BBQ N MORE
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יצירת חלל האוכל המושלם בחוץ: עיצוב וריהוט הפטיו או החצר האחורית שלך

יש לך חצר אחורית או פטיו בבית? בלי יותר מדי מאמץ אפשר להפוך אותה לגן עדן פרטי, המפלט שלך מצרות היומיום והמקום הפרטי שלכם להתרגעות, למנוחה ולחיבור עם הטבע, ואם אתם גם אוהבים לבשל ולאכול באויר הפתוח, יש לנו הרבה מה להציע לכם. במאמר זה נעניק לכם מספר רעיונות ליצירת חלל האוכל המושלם בחוץ ולעיצוב וריהוט הפטיו או החצר האחורית שלך.

 

יצירת חלל האוכל המושלם בחוץ

כמה טוב לבשל ולאכול באויר הפתוח, כל ריחות הטיגון והצלייה מתפזרים ברוח ואינם חודרים הביתה, מותירים את המטבח הביתי נקי ומסודר תמיד, ומאפשרים לכל המשפחה ליהנות ממזג אויר מושלם בחוץ, לאכול, לשחק, לפטפט ולרכל בנחת, להעמיק את קישרי המשפחה ולחדש כקדם את רגעי החברות הכי טובים שלכם. עם מטבח חיצוני כל אירוח אצלכם הופך לחגיגה של טעמים וניחוחות בלתי נשכחים, ושאר הבית נותר נקי ומצוחצח בדיוק כמו שאתם אוהבים. הבישול בחוץ גם מעניק לכם יתרון חשוב נוסף – תמיד תוכלו להיות חלק מן השיחה הערה, לשמוע את כל הפרטים ברכילות החדשה או על המשחק שהיה, תוך שאתם הופכים את הקבבים או טורחים על אפיית פיתות טריות לארוחה. נשמע חלומי? זה בדיוק מה שזה וכדאי שתקראו את המאמר על עצות צלייה למתחילים.

 

לבשל, לאפות, לטגן ולצלות בחוץ 

עם סדרת הגרילים המדהימה של וובר וחברות נוספות תוכלו לנצל את המרחב הטבעי של הגינה או הפטיו שלכם לארוחות מדהימות ולבשל אותן בחוץ. במידה ותרצו להגיע לדרגת אמנות קולינרית של ממש, תמיד תוכלו לרכוש מטבח חיצוני הכולל גם מקרר יינות, ברז בירה, ארונות אחסון נוחים במיוחד לכל כלי הבישול וההגשה, מקרר גדול ומרווח לשמירה על טריותם של סלטים ועוד. תוכלו להוסיף טאבון או גריל אבן שישתלב מעולה עם המראה הכללי של החצר ולאפות פיצות ופוקצ’ות, פיתות ולאפות וגם מאפי בצק עלים בדיוק כפי שסבתא נהגה לעשות. החצר שלכם יכולה להפוך לחלק הכי טוב של הבית שלכם ולהוסיף לכם המון טעם לחיים כשהיא משמשת לכם כמקום להתרגע ולנוח מכל טרדות היום. 

 

עיצוב וריהוט הפטיו או החצר האחורית שלך

כשאתם ניגשים לעצב את החצר חשוב לקחת בחשבון את כל התנאים שהיא מציבה לכם, כמו למשל, היכן נמצאים חיבורי החשמל, המים והגז? מה כיווני האויר שלה? מה תנאי האור והצל שלה? כל הפרטים הללו ועוד חשובים מאד כדי לדעת היכן למקם באופן מושלם את הפריטים שבקרוב תתחילו להכניס לתוכה. לאחר שבדקתם והכנסתם את כל התנאים הללו לחשבון, דעו כי הכלל החשוב בעיצוב גינות הוא שיטת המעטפת:

  1. צמחים, עצים ועציצים – המעטפת החיצונית תמיד תהיה טבעית ביותר ותכלול מסלעות, אדניות, עצי פרי, עצי נוי, שיחים ועציצים אשר יעטפו את כל הגבולות של הגינה מסביב. מומלץ לשכור את שירותיו של מעצב גינות ( ככה קוראים היום לגנן של פעם ) אשר יתאים בצורה מושלמת את סוג הצמחים לאקלים, לכמות האור ולטיב האדמה ויעצב לכם גן עדן קסום משלכם על פי הטעם והסגנון האישי שלכם. תוכלו לבחור בין ג’ונגל פראי וטבעי לבין אדניות מעודנות ומעוצבות למשעי, בין בריכות מים צלולות ודגי זהב או מסלעות לרקפות וכלניות שיזכירו לכם את ארץ ישראל הטובה והיפה. 
  2. חלוקת השטח הפנימי – את השטח הפנימי שנותר יש לחלק על פי הצרכים שלכם. אם יש לכם ילדים בוודאי תרצו שטח למשחק ופנאי שיכלול מתקני גינה, אולי אפילו בריכה מתנפחת, טרמפולינה וכדומה. אם אתם מעדיפים שקט ושלוות נפש בוודאי תעדיפו ספות רכות וכורסאות, נדנדות, ספות ים נפתחות, שזלונגים וכדומה. אלו יאפשרו לכם פינה פרטית משלכם לקרוא, להשתזף, לנוח ולהקשיב לציוץ הציפורים וגם לארח אורחים. 
  3. איזור הגריל – שטח חשוב נוסף הוא השטח שבו יוצב הגריל או המטבח החיצוני. חשוב מאד למקם אותם בצל. זכרו שלא רצוי לתלות סכך או פרגולה מעל הגריל מסיבות בטיחותיות, ותמיד מקמו במרחק של שני מטר מטפה. 
  4. פינת האוכל –  במרחק מה מהגריל, אבל לא רחוק מדי, מומלץ למקם את פינת האוכל באיזור מוצל. במידה ותנאי הגינה אינם מאפשרים צל טבעי, אפשר לבנות פרגולה או סכך ואפילו לתחום אותו ולסגור אותו כליל כדי למנוע כניסה של חרקים ומעופפים ולשבת בתוכו בנוחות גם כשבחוץ מעט קריר או מטפטף. כך תוכלו להשתמש בחלק החיצוני גם בסתיו ובחורף ולא לוותר עליו בגלל שבחוץ קצת סגרירי וסוער.

 

אביזרים שחשוב לצרף לגינה שלכם 

על מנת שהגינה שלכם באמת תהיה מושלמת, להלן מספר אביזרים שמאד כדאי לצרף לגינה שלכם כדי שתהפוך למקום האהוב עליכם ביותר בבית:

תאורה – תאורה נאותה תאפשר לכם בטיחות בזמן שאתם שוהים בגינה עד לשקיעת השמש וגם לאחריה. רבים חושבים כי הגינה היא מקום לשהות בו רק במשך היום, אך עם תאורת לילה נכונה היא יכולה להפוך למקום קסום גם בלילה, במיוחד בלילות הקיץ החמים, ולאפשר לכם להתרגע ולנוח מהיום הארוך שעבר עליכם לפני שתלכו לישון. 

הגנה מפני חרקים – יתושים, זבובים ומעופפים נוספים יכולים להיות מטרד של ממש. השתדלו ככל האפשר להימנע מריסוס חומרים רעילים שפוגעים גם ביצורים תמימים כגון פרפרים ודבורים, והעדיפו דוחי חרקים כגון ציטרונלה, שתילת דוחי חרקים טבעיים כגון גרניום לימוני או צמחים טורפים לחיסול זבובים מטרידנים. 

בריכות ומזרקות מים – פיכפוך המים הנעים לאוזן ידוע ביכולתו להרגיע ולהפיג מתחים, גם ביום קשה ביותר. הימצאות מים זורמים וטריים בגינה שלכם מושכת אליה מגוון של אורחים רצויים כגון ציפורי שיר, פרפרים, ואפילו חיות בר קטנות לתחושה של גן עדן פרטי אמיתי. 

די.אנד.אס בע”מ
די.אנד.אס בע”מ

חברת D&S הינה חברת יבוא המתמחה במוצרי פנאי ולייף סטייל בסגנון אמריקאי.

החברה, אשר נוסדה בשנת 1989, עוסקת ביבוא גרילים וריהוט גן והינה החלוצה בתחומה.

היום החברה נחשבת ליבואנית המובילה בענף ומספקת שרותי יבוא לרשתות המובילות בישראל ובנוסף מספקת שירות וחלקים למגוון רחב של גרילים הקיימים בארץ. די.אנד.אס הינה היבואנית המקורית של מוצרי וובר ארה”ב – החברה הגדולה בעולם, עם מכירות של למעלה ממיליון גרילים בשנה! במיתוג עצמי, החברה מייבאת באופן בלעדי את מוצרי דישף ודיגרדן הנמכרים בכל רחבי הארץ. לאורך השנים רכשה החברה קהל לקוחות המונה עשרות אלפי אנשים בכל חלקי הארץ.

די אנ אס בפייסבוק | די אנ אס ביטיוב | המייל שלנו: [email protected]

0
    עגלת הקניות
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות